miasolrosenmaria

Alla inlägg den 5 september 2015

Av miasolrosenmaria - 5 september 2015 20:45

ja god morgon alla där ute, visserligen så är det ändå ingen som läser eller skriver något så va fan ska man skriva så egentligen, men men .


nu är det gå upp tidigt och få upp hampus som ska i vög tidigare än dom andra, och då måste han ju hinna äta frukost och fixa till väska och allt och sen sitta och slappa framför tvn en stund innan taxin kommer, ja så var han i väg och så är det dom andra 2 som också ska komma upp och få drukost i sig och så ge elias något som han ska äta , och det är inte så lätt med honom, i bland äter han och i balnd inte, men men han växer och så så det är inget att oroa sig, han får i sig det lilla som han äter.


sen blev det duschen för mig efter att dom kom i viäg till skolan och sen satte jag mig vid datorn en snabbis och då såg jag dom här fina jackorna, så härliga och så snygga.


sen blev det klä på elias och fixa med honom och så mig själv för att gå ut med moy så hon får komma ut, så det blev en promenad i det härliga vädret.

             


sen när vi kom in så blev det att fixa sängen till elias och så fixa te till mig och sen så söva honom för att få sova liten stund, blir så trött efter att gått upp så tidigt och så gå promenad också.

 


och medan han sov så blev det fixa lite på datorn och sen kolla på hem till gården och bara mysa en stund då, och även dricka te så klart och ta en smörgås till.


och sen så kom lill plutten upp och så satt han och bara mös hos mig en stund och gosade , sen så blev det fixa lite lunch till honom och medan jag gjorde det så satt han på golvet och höll på med sina burkar och grejade och moy låg bredvid och bara myste.

   


och så blev det mat och han åt lite grann så klart och var mer intresserad av sina bilar som han lekte med på bordet , så det blev inte så där jätte mycket mat i munnen .

   


och så kom hampus hem och då var vi färdiga att gå ut med moy i gen för nu har det gått några timmar efter att vi var ut, och då följde hampus med och tog henne , men elias och jag följde med för att bara komma ut och få luft, och när vi gick där så såg jag dom här fina härliga blommorna som fortfarande var så fina i den här hösten.


och när vi kom hem sen så började jag skära vitkål och ska steka upp det med lök för att sen göra stuvning av det.

 


mmm och här blev middagen och det är stuvad vitkåls stuvning, kokta rödbetor och isterband till så klart, så gott.

 


barnen dom fick mos och korv i stället för detta äter dom inte så det var inte ens att tänka på . hihi


sen blev det mys i soffan och jag hängde tvätt, och här så myser elias med moy så klart som han inte har så stor skans till , så bäst att passa på medans han kan innan han ska sova.


 


sen kom hampus och var också med så klart.


och här så gömmer sig elias för nu så blir det natta in honom då

    


ja så nu blir det bonde söker fru och efter det modus så klart och sen natta in själv för nu är jag så trött, så natta natti och sov så gott.


kramar/ mia   


Av miasolrosenmaria - 5 september 2015 18:45

   

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards