miasolrosenmaria

Alla inlägg den 21 september 2015

Av miasolrosenmaria - 21 september 2015 19:45

jaha då var det en ny dag på en ny vecka, som sagt måndag och den jobbigaste dagen att komma upp tidigt för man vill ju helst sova som sagt, men det var ju bara att ta sig ur sängen och sen kolla om hampus var vaken, för han har larm på sin telefon varje morgon, men för säkerhets skull så måste man ju kolla att han vaknar av den.


sen fixa frukost och så ta det lugnt i soffan och kolla på bolibompa och han fixar med väska och kläder och sen borstar tänderna och allt sånt som ska göras så han är klar och bara kan ta det lugnt tills taxin kommer och sen är han i väg till skolan, och ¨så är det dom andra 2 som börjar röra sig upp och fixa med sitt och tim skulle in i duschen här på morgonen, och sen ville han ha gröt så då fixade jag det till frukost som han ville ha och simon åt smörgås för han äter inte gröt och sånt.


sen så tog dom det lugnt när dom var klara med allt och mös i soffan och busade lite med elias och fixade lite med telefonerna .


och sen vart klockan så pass så dom var tvungen att klä på sig och gå i väg och säga hej då till elias förstås.


sen blev det duschen för mig och så i med tvätt i maskinen och den får gå runt där för sig själv, och så gjorde jag te och smörgås till mig själv och satt och kollade på tv och åt, och elias han åt inte mycket frukost alls.


och sen så fick han lunch tidigare i dag eftersom han inte hade ätit något på morgonen, och efter det så blev det sova för honom i och med att han går upp tidigt nu på morgonen så då behöver han sova en stund på dagen tycker jag.


 


och sen gick jag ut och hämtade posten och då fick jag en avi som var till paket och det stod inte från vem och måste hämtas i dag, så det blir att gå sen när elias har vaknat till och hämta det och då även handla lite på en gång.


men väntade medan han sov och kollade på hem till gården där det händer väldigt mycket nu och det är väldigt på så kort tid också.


sen så vakande han och då satt vi en stund i soffan coh så blev det plocka fram kläder och så byta blöja och sen så gå till butiken och då hämta paketet som skulle ha kommit i torsdags förra veckan, men som sagt så gick det inte ner i brevlådan så då har det fått en satsing till uppsala i gen och då blir det nästkommande vecka som i dag som det kommer fick jag då veta. hahah



och det här låg i som mamma har stickat till barnen , ja 2 av dom har hon fått i hop till att börja med.


 


och då ringde jag mamma och sa att det hade kommit i dag och trodde att det var till hampus och simon, men inte var det så.


utan den lilla var till elias och han kunde ju växa i den och det är ju sant , men jag provade den på honom tyvärr så var han inte alls pigg på det och inte på humör heller, men så här såg han ut och den var lite väl stor om man säger och jag skickade den på sms till mamma och hon höll med om att den var stor så får göra en lite mindre . hii


 


och den andra var i alla fall till hampus och han blev jätte fin i den.


 


och så hade hon skickat med en telefon till hampus som han blev jätte glad över och då höll vi på med den han och jag, först fabriks återställa den och sen fixa konto och sen kontakter som han ska ha för att kunna ringa, och sen så hämta lite spel som han ville ha också.


och han hade med sig en kudde som han gjort i skolan och den var ju såå fin och jag trodde jag skulle få den, men den skulle han ge till mormor hade han bestämt för att hon är så snäll som ger telefon till honom, eftersom hon skickade en för ett tag sen men den kunde han inte hämta spel på så därfös leta hon efter en annan som han fick i dag.


 


men han sa att han kunde göra en till som jag kunde få, han är så snäll och gullig.


och så kom simon hem och då fick han pröva tröjan som elias inte kunde ha, och den passade perfekt till honom och då skickade jag den till mamma och hon höll med.. hahah


 


och så kom simon och sa att detelfonen inte fungerade som den skulle så det var ju bara att göra fabriks återställning i gen på den och börja om med allt, men han fick lov att vänta för jag skulle börja med middagen och sen fixa deg som skulle jäsa och bakas till bröd.


och så ringde sabina mitt i alltihop och frågade om jag kunde hämta ut 2 paket till henne som hon tänkte pappa kunde ta med sig i morgon till uppsala för hon var ledig då.


och så skulle jag fixa paket till hampus som han skulle skicka till mormor och  slå in kudden och sen skriva 1 kort och så leta efter en påse att lägga det i som det kan skickas i.


sen middag och äta och så blev det göra i ordning elias för att gå till butiken och posta paketet och sen handla och så glömde jag ju helt bort att hämta ut sabinas och det påminde hampus mig med så det var ju tur annars hade jag gått hem utan dom.. hahaha så glömsk jag är i bland..


sen hem och då var det baka bröd och så fixa med sängar och så sätta mig i soffan och kolla på bolibompa med barnen och sen natta in elias och sen var det kväller väldigt fort .


ja som sagt nu sova och hoppas på sömn.


kramar / mia   

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards