miasolrosenmaria

Alla inlägg under april 2013

Av miasolrosenmaria - 23 april 2013 20:45

här får man verkligen ingen sov morgon alls utan det är bara att gå upp och se glad ut och ta lilla Elias för han är ju så hungrig på morgonen.

och barnen dom fixar och grejar med frukost och på klädning och fixar väskorna och allt, så duktiga när dom vill om man säger så.

det är ju såå skönt att dom kan göra saker själva , ja när dom vill om man säger så då.

som sagt dom kan om dom vill.


sen kom gubben hem och då tog han barnen och åke till skolan med dom och själv satt jag här och mös i soffan och kollade på nyheterna och hade lite tråkigt och sen blev det malo med efter 10 och sen lingo och sen det som ag väntar på varje dag, Hem till gården jippi.


sen blev det holby och efter det så kom dom hem alli hop och då blev det full fart här hemma med en gång, när mna haft så lugnt och skönt hela dagen med tystnaden och bara jag och Elias som är.


middag och sen tv och natta in barnen och själv kolla tv och sen natta in sig själv ..


  

Av miasolrosenmaria - 22 april 2013 20:30

Upp tidigt som vanligt och mysa i soffan som det ska vara och sen försöka sova en liten stund då, och gubben hem och hämta simon som han körde till skolan och sen hem och då var det köra Tim till tandläkaren i Enköping klockan 10,00 och det blev lite tidigare eftersom han skulle hitta den där adressen som han inte viste låg någonstans.


jag var hemma med Hampus och gick in i duschen och fixade till mig och då passade Hampus lilla Elias och mös, sen satte jag mig i soffan och matade Elias och han somnade och jag halv satt i soffan med honm på bröstkorgen och själv omnade jag till var såå trött faktiskt, sen vaknade jag till och då frågade hampus mig om jag var trött.

sen kom dom hem och då skulle gubben vila en liten stund för att sen åka in till Uppsla kl, 13,00 ör att Hampus ska till tandläkaren kl, 13,30 där och då åkte vi in alli hop och jag gick upp med honom och det gick så där, han var verkligen inte alls på humör eller med på att göra något där så det blev inget alls den här gången tyvärr.


väldigt jobbigt när han inte vill vara med och göra det han gjort tidigare hos tand läkaren inge kul alls, men men det är ju så med honom med tanke på att han har ju diagnosen autism spektrum och då är det svårt med läkar besök och tandläkare ,mm.


han har den problematiken tyvärr och då stänger han av när han bara inte vill så går dt inte att ändra på det så är det bara och det går faktiskt inte att tvinga honom när han inte vill då är det bara så..


väldigt jobbigt kan jag lova men man får ta det.


sen handla och hemfärd då.


sov så gott..

Av miasolrosenmaria - 21 april 2013 20:15

ja då var det bara lugnt och hemma dag i dag, upp tidigt och matade Elias och sen la mig och sov en stund medans Elias sov måste ju passa på medans man kan och sen upp och då fixa med Elias och bara vara en stund och mysa i soffan och ta det lugnt och barnen skulle städa sina rum och tvätta gjorde jag en hel del.

sen städa nedervåningen för det behövs ju också i bland som sagt fast väääldigt ofta om det är jag då, hi hiii,


barnen dom var ute och grejad och cyklade och hade sig och bara vill ha luft och det är ju såå skönt att dom kan vara det nu med tanke på allt regnande som har vart nu ett tag och det är ju såå gegigt och kladdigt på gården, men börjar ju tårka upp äntligen så hoppas verkligen att det hålle rupp nu ett tag framöver.


ha det så gött nu alla.


puss och kram..

Av miasolrosenmaria - 20 april 2013 12:15

uppe med tuppen somvanligt men sen gick och la mig en stund då Elias sov och sen kom gubben hem och tog en snabb fik och sen körde i väg med Tim till en kompis som han skulle vara hos tills dom ska till Leos där han ska vara på kalas hos en klss kompis och då åkte han med kompisen dit för båda ska vara med där.


så jag tog en dusch och gjorde mig i ordning och medans så satt hampus och Simon och passade Elias under tiden.



Här sitter båda Hampus och Simon och håller koll på Elias men Simon kollar mer på tvn där det är bolibompa och väldigt intresant.

Bild: Här håller simon ovh hampus koll på Elias medan jag gör mig i ordning.



Här ligger Elias i beby sittern och kollar på Hampus som han verkigen giller väldigt mycket och skrattar åt också..

Bild: Elias kollar hela tiden på hampus så fina.


sen kom gubben hem och då slängde hn sig i duschen och jag fixade lunch till barnen och sen skulle vi åka i väg till Uppsala för att vara på leos lekland så dom 2 också fick leka och ha kul och vi skulle hämta upp stora syster sabina också på vägen för hon ville vara med där också och umgås med barnen på leos.


så det blev en härlig dag faktiskt och trötta barn som man hade med sig hem och det blev en macdonald innan hemfärden och då blev det tv och bert för att invänta fångarna på fortet.


natti sov gott

Av miasolrosenmaria - 19 april 2013 12:45

gubben hade med sig bebi sitter som han köte i går kväll innan han åkte till jobbet som jag hade hittat på blocket och ville ha och den var jätte fin.


Bild: Blev med baby sitter i går som jag hitta på blocket så fin.


så skönt att kunna sätta Elias där i bland i stället för att bära honom eller lägga honom på golvet på en filt eller i sängen för att man ska göra något.


när dom kom hem så åkte vi till Enköping för att handla lite till kvällen för att det är fredag och det är alltid något gott som man vill ha på kvällen.


så det blev middag och sen tv och lets dance som vanligt men sen blev det natta in medans elias sover.


natti natti



Av miasolrosenmaria - 18 april 2013 12:30

morn i dag i gen och barnen dom är så duktiga och fixar med sig och frukost och här är det  + 6,6 grader ute och så här ser det ut utohus på morgonkvisten.


Bild: Godmorgn i dag är det regn och + 6,6 ute men väldigt grått och trist.



ska fota Elias i dag på ica maxi stenhagen   


Bild: Ska fota Elias i dag på maxi <3



är på väg till uppsla och ska handla lite och även träffa älsta sonen sebastian som jag ska hjälpa till med ID kort och lite annat..

och det regnar ju så mycket också inget vidare väder alls..


Bild: Då är man på väg till Uppsala i regnet då, och ska handla lite och även träffa sonen Sebastian Andersson <3


det blev ett bra Id kort på sebastian och sen blev det ika för att köpa säng till Elias för han börjar bli stor för korgen nu så då måste en spjälsäng till, hi hii men det blev lite annat till sängen också.


sen käkade vi på en bizzeria där dom har buffe och annan mat och sebbe åt och var jätte nöjd.


sen blev det köra honom till tåget och själv åkte vi till H & M för att handla kläder till Elias som han ska ha på sig på fotot.


sen hämta barnen på skolan och i väg till maxi och ta foto och det gick jätte bra och han var såå duktig, sen handlade vi och då köpte jag en leksak till Elias som man häner på sängen och spelar och snurrar.


sen hem och fixa middag och tim hjälpte mig montera sängen och hampus han bäddade den när jag gav elias mat och sen hjälptes hampus och jag åt att montera speldosan till sängen.


ja sen var det tv och mys och sen natta barnen.


sov så gott nu.


BVC

Av miasolrosenmaria - 17 april 2013 12:15

morn morn då var man uppe oh givit elias mat ch sen barnen gjort sig i ordning och fixat med fukost sen gubben kom hem från jobbet och körde dom till skolan då, och själv satte jag i gång oh gjorde ett pass på mitt band och körde 4 km speed och gjorde 25 callorier då.

fan va skönt det var och sen in i dushen då.



Bild: Har kört ett pass på bandet och gick 4,5 speed och gjorde av med 25 calorier jippi så skööönt det var..



alltså jag vet inte va djag ska säga men fan va det blåser, riktig storm är det och det är ju inte det man vill ha nu men men så är det ju alltid i april väldigt konstig väder från regn, snö och storm.

man vet alldrig från dag till dag och solen den lyser oftast med sin frånvaro och det är ju den vi vill ha för att den saknar man så enormt ändå vintertiden så den är så behövlig nu och ljusar upp dagen också.

nu inväntar jag gubben som ska hämta mig för att åka in till BVC med Elias och väga honom i stormen.



lilla söta goa Elias.  

Bild: Lilla Elias så fin och ska vägas i dag. <3 <3




Foto     Foto

en riktigt charmig liten kille..  



Så här mycket vatten är det på åkern som vi åkte förbi hemåt och det är över halva som är täckt, mycket översvämningar nu.

Bild: Så här mycket vatten är det på åkern som vi åkte förbi hemåt och det är över halva som är täckt, mycket översvämningar nu.


Då har man vart hemma ett tag och det gick jätte bra med lilla Elias, hade gått upp jätte bra och var hur fin som helst och har ätit middag kött färs sås och spagetti och gjort läsläxa med Tim och simon gjort sin läxa och nu spelar dom uppe på rummen. Jag myser i soffan och tar det lugnt Elias sover..ha det gött.


Har lagt barnen och sitter i soffan med Elias och kollade på halv 8 hos mig och nu kändis hockey och se vad det är för något då...


Och har kollat i genom ekonomin med utgifter och onkomster så det är också klart då, så skönt, ha en riktigt härlig kväll...



Av miasolrosenmaria - 16 april 2013 10:15

morn morn då sitter man man med elias och sen gick jag och la mig i gen när han somnade om efter att ha ätit och barnen klara med sig och dom gick ut.

somnade och sov till 10 tiden så skönt var det kan jag lova.

satt i soffan och satte på tvn och där var det nyheter och sen efter 10 med malou och då var det syskonpar som var där som timell och lyssnade på dom.

sen fick elias ligga på golvet en liten stund medans jag tog en snabb dusch och gjorde the och smörgås och satte mig i soffan för snart så börjar lingo och sen äntligen hemma som jag alltid tittar på när jag är hemma finns inte så mycket annat när man inte ha rås många kanaler tyvärr.


och vädret ska vi inte tala om fy varle va trist det är ute grått och mulet och verkligen dimmigt så inte så specielt upp piggande kan jag lova.


 


ja ha en bra dag ..


kramizzz

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards