miasolrosenmaria

Alla inlägg den 8 juni 2014

Av miasolrosenmaria - 8 juni 2014 23:15

Elias vaknade vid 05 och då fick han välling och sen la vi oss i gen och sov en stund tillshan vaknade och verkligen sa till och ssatt i sin säng och grejade , då gick jag ut och kollade om någon var inne eftersom gubben kan vara ute och röka , men han satt där inne i vardagsrummet och hampa var uppe han med .

så Elias fick vara med dom så jag fick lägga mig en stund till , hade svårt att somna i natt och Elias var orolig och gnällde, så jag kom i säng 00, 30 typ.

Men det blev inte så mycket sömn för ungarna var ju inte tysta och speciellt inte när dom har kompis sovande här.

så jag gick upp och då hade gubben gjort te och jag åt rabarber kräm för det ville jag ha inget annat.

Sen skulle ungarna städa över våningen men lyssnade inte alls på deg örat och sen blev tjafs och allt mellan dom , så dom fick gå ut och leka just i dag orkade inte ta allt tjafs om vem och vad som har gjort deg och det.

Det blir att göra schema för dom så kan dom inte säga någon och man förhoppningsvis slipper en massa tjafs och bråk?

satt vid datorn och körde lite spel och gubben fixade med poolen och gjorde rent och fixade klor tabletter.

jag satt sen och fixade kort till studenten , och det blev till dottern och till hennes pojkvän, för han tar också studenten.

Och så här blev dom.


Sen blev det natta in Elias för han var så trött och grinig.

så fick han sova i sin säng och jag hade en maskin tvätt i och plockat ur min säng och även Elias , men hans hade jag redan bäddat.

Sen så bytte jag om för det började bli kyligt
tyckte jag och fick plocka in tvätt som hängde ute , men vågade inte hänga ut någon tvätt för det så så mörkt ut på himlen och blåste lite .

såg verkligen ut som det skulle bli oväder, så lika bra att hänga inne då.

Sen vaknade Elias och då mys i soffan och grejade.

Sen vart det lunch men jag åt rabarber kräm då med och efter ett tag så fick Elias mat också och sen blev det full fatt på honom.

Sen satte jag mig på stolen i vardagsrummet och tittade ut över det, gubben undrade vad det var , för det var meningen att jag skulle städa.

Men som sagt allt kan hända när jag är i närheten och inte är nöjd läxor. ?

och deg sa jag att jag var inte alls nöjd med rummet men visste fanns inte hur jag ville ha det heller, och jag visste inte hur man skulle kunna möblera i detta rum

men sen så kom jag på hur tänkte mig och då blev det bara börja plocka och greja . Hahaaaa

så här såg det ut före.

Sen var det bära och flytta och ha sig och plocka böcker ur bokhyllan och sånt, sen flytta skriv bordet och allt som stod där.

Sen flytta om möblerna och Elias var inte alls glad , så jag fick ringa Tim och be dom komma hem och hjälpa till med honom för vi måste vara 2 när vi ska flytta och bära möbler.

så dom gick upp på övervåningen och Elias fick vara med där , medan vi höll på med möblerna.

Sen var det gubben som drog i väg och handlade innan butiken skulle stängas, stänger 16,00 för att det är pingst helg så då måste man skynda på med deg också , och under tiden så fixade jag in böckerna i bokhyllan i gen och sen flyttade jag om sofforna och damma ena bokhyllan .

och dags att göra middag , börja med att koka ris , under tiden så fixa upp en hylla till tvn och ställa den på,
Sen fixa in mattan och dammsuga den och sen damma av den andra bokhyllan och kolla riket.

Sen var vi klara med rummet och deg blev fantastiskt slit bra , förutom lite möbler som
behöver ny färg så blir deg ännu bättre.

Sen middag och ringa hem barn och jag tog rabarber kräm och barnen åt ris och kött

sen drog Simon till grannen , men fick väntallite för dom åt , Tim gick upp och spelade och hampus var ut och cyklade.

Och jag ställde mig och vek masa tvätt som hade blivit ett riktigt fin hög om man säger så.

sen när det var klart så hämtade jag deg som hängde inne och vek, sen hängde tvätten som jag tvätt att och den andra la jag i tork tumlaren.

och så här blev vardagsrummet i alla fall när det var klart.

Sen var det bädda min säng och Elias var ju så klart med han också .

och här ligger han och myser.

Sen blev det klippa gubben för att sen fixa bad vatten till Elias och mig , för det behövs efter denna kvava och klibbiga värmen som var, regnat om vart annat och solen skinit i mellan .

så när han var klar så badade Elias och jag och sen skulle barnen duscha och göra sig klara för natten .

2 badade och en duscha bra fördelning i alla fall , sen blev det tv och godis som fanns kvar.

Efter det natta in och sova för dom och själv så satt gubben och spelade på datorn och jag kollade på tv och sen körde jag lite spel på datorn.

Och nu så är deg banna kudden som gäller ,ha den gött.

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards