miasolrosenmaria

Alla inlägg den 13 juni 2014

Av miasolrosenmaria - 13 juni 2014 23:45

Fysiken va trött jag var på morgon när Elias vaknade och då var kl 07.00 i alla fall , men jag behövde sova lite till så gubben fick lov att gå upp och då hade ju även Simon vaknat glad och pigg av någon anledning, det kanske gjorde susen att sova i går eftermiddag i alla fall.

Men som sagt så sov jag lite till och vaknade 08.30 och då gick jag upp , men hade inte sovit så länge för det varvet att somna som jag alltid har och jag vet inte varför det är så , har haft så länge jag kan minnas.

Så då blev det sätta mig i soffan och gosa med Elias och sommarlov började som vi sattoch tittade på , men eefter en liten stund så gjorde jag välling och gav Elias och han bara satt och mös hos mig efter det och bara gosade .

sen gick barnen ut och då nattade jag Elias för han var verkligen trött men var väldigtctjurig och ville inte men det blev så i Slut änden och han somnade så gott till slut.

Och då satte jag mig k soffan och kollade på hem till gården som skulle börja om en stund och det blev tjafsigt med Tim för han visste inte vad han skulle göra för han hade ingen att vara med , så jag fick höra att han hade tråkigt .

sen gick han ut och cyklade lite och kom in och hampus varje och kollade på film.

Elias sov länge så han måste ha varit jätte trött i alla fall.

Sen när han vaknat så mös vi en stund och grejade i soffan och så , sen gick jag in på toa och efter det så fixade jag fram kläder till Elias och bytte blöja och sen klädde på honom och tog ut vagnen och satte mig skor för att gå och handla för Elias hade ingen mat tyvärr.

Och Tim han följde med mig då i stället och på vägen så kom jag på att jag hade dan inte kortet med mig , det har ju han där hemma på sig som vanligt , ringde hampus och sa till honom om det och frågade om han kunde komma med det till mig , så vi väntade där ute då .

Sen när han kom då kunde jag gå in till butiken jippi.

Så jag plockade det jag behövde och fixade över pengar på mitt konto för att kunna betala , men sen när vi står där så går det i alla fall inte att betala och ändå hade jag ju för fysiken satt in precis innan .

Så då frågade jag om jag kunde skriva upp det och gå hem och kolla , väldigt märkligt som sagt.

Så jag ringde på vägen hem och kollade och jag hade ju satt in en viss summa pengar men va fan, hade ju minus också innan som jag helt glömt bort att räkna .

så jag gick hem och var skit irriterad på gubben och sa som det var och sa till honom att han skulle gå in och betala min skuld och sen kunde han tanka för resten , men va fan för han , när jag ringer för att kolla så hade han inte gått in och betalt utan tankat för mer än vad han skulle , jag kokade hela jag och var sååå förbannad så det gick inte att beskriva .

fixadeclunch till Elias och sen till grabbarna och dom kom och åt sen drog sim och hampus till Simons kompis som han hade varit med ett tag nu.

Tim var hemma och gadd tråkigt och fick spela en liten stund och sen gick han ut ochkkollade om någon var hemma , men det var inte det tyvärr .

Så ringde till Simon och frågade om dom inte kunde komma hit så kunde dom Spela alla 4 i stället.

Och jag busade med Elias i soffan .

Sen gav jag honom välling för då var det ett tag sen han hade ätit och han var riktigt trött, så jag sövde honom och gå va trött jag själv blev, så jag la honom i sin säng och började med middagen och det blev potatis och hamburgare och själv åt jag paj .

sen blev det tv och mys med Elias och barnen hade åkt i väg till Simons kompis, men han kunde inte leka mer så Simon drog till någon annan och Tim var inne och hampus var ute.

sen blev kl 19.30 då gjorde jag i ordning Elias och fixade välling för att natta in honom.

Och när kl var över 20 så ringde jag till hampus och Simon för det var dags att komma hem, och Tim skulle stänga ner spelet.

Jag skulle titta på kanal 4 mrs perpel som skulle börja 20.30 så barnen fick kolla på film tillsammans där uppe och blev det tjafsfick man llägga sig utan något .

Och dom sprang upp och ner och tjafsade och lyssnade inte alls på vad jag sa, jag höll på med Elias och ingen tog hänsyn till det.

Jag la ner Elias och gick upp och sa min åsikt i gen vad som gällde och prata dom inte ned varann och kom överens så bar det bara inta sängen sen var det bra med det.

Elias dov dock inte fortfarande så det var bara sätta sig i gen ned honom och det går inte att somna när det bara ska springas och tjafsas.

Sen gick dom upp och kollade på film alla 3 tillsammans och åt chips och sen fick dom dricka och jag fick Elias att sova .

Japp det var den kvällen som sagt väldigt intressant och livlig, jo historia

natti natti säger jag nu

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards