miasolrosenmaria

Alla inlägg den 11 juni 2014

Av miasolrosenmaria - 11 juni 2014 23:00

Åååå godmorgon på er glada, hade tyvärr ställt klockan till i dag för att komma upp, det gör verkligen till ovanligheten, men gjorde det i alla fall.

Så den ringde då 06.30 för att jag skulle in i duschen och göra mig i ordning och sen fixa till håret så gott som det går, och elias vaknade ju också av denna klocka och funderade på vad som lät.

sen fixa till lite gröt och mosa banan som elias skulle få så han skulle få lite kraftigare att ha i magen, och han åt med god aptit tur var.

Sen byta och klä på honom och se till att barnen hade ätit frukost och gubben gjort te till mig , men det blev inte sitta så lång stund inte , barnen skulle ha hjälp än med demens eller andra och mamma ringde också men fick prata med gubben när det handla om väg beskrivning då.

Sen var det packa in i bilen och se till att allt är med och släckt överallt.

Sen i väg och då är klockan 08.55 och vi är på väg så skönt och jag hade också smsat Karin som är sabinas bästis om att träffas i Knivsta där sabina springer ut.

Så nu bar det u väg mot Uppsala för att köpa blommor till sabina och sen lämna pajer till Davids mamma och träffa henne och små prata med , för att sen åka mot Knivsta och vi hade helt plötsligt gott om tid
bara så där.

och då ringde mamma på vägen och hon var redan i Knivsta och fick prata med gubben för att jag kunde inte förklara något,mmedan visste ju då precis vart hon var och skönt var väl det.

sen väl i Knivsta då var ju klockan bara lite över 11 .15 så det var ju ett bra tag till 12 liksom och deg är långt när man har barn med sig .

Men vi gick väl runt lite och satte oss på en bänk och små prata med mamma och så.

sen hämtade vi alla grejer som vi skulle ha med oss för att det närmade sig och då fanns där en bänk och den tog vi då och platsade på innan någon annan kom dit.

skämtsamt vara först och tidig på plats tycker jag, ha hiiii????

Här sitter dom och spelar .

Och det är särsta värdshus

Mamma , gubben och barnen

Här har Karin och hennes dotter kommit och nu är det nära för dom att komma ut .

Här står dom nu på trappan så fina

Min stora underbara dotter sabina

Jag och sabina

Jag och sabina och mamma

Bara sabina

Hemma hos Davids mamma där det var inbjudning

Elias

Sämsta bilden ser knappt något som gubben tog

Sabina i gen

Sabina och David tillsammans och dom öppnar presenter.

Elias har ätit kaka

Här tog jag av han skjortan och han tyckte det Varsågod skönt och fick sista glasstippen av Karin och det var riktigt spännande.

Sen var det byta kläder och blöja och hjälpte till att plocka undan lite och så och sen var Elias jätte trött och grinig , så fick bära omkring honom och sen sitta och prata lite med dom där och gubben fick ta Elias för jobbigt att bära honom men det passade inte som sagt , och barnen spelade tv spel då.

Sen var det dags att åka hemåt för klockan var 20.10 redan så vi packade oss i väg och sa hej då och allt och fick med en paj hem också , och alla tyckte pajerna var goda och var så nöjda och det blev tårta efter och massa kakor och bullar.

Ungarna fick glass så dom var nöjda och åt mycket kakor och dricka .

ja en riktigt härligt och skön dag med underbara människor och ett välkomnande.

väl hemma så var deg göra välling och sen klä av Elias och ge honom och natta in för han sov gelatin vägen hem och fortsatte sova men fick välling förd och sen lägga honom i sängen.

Barnen göra sig k ordning för det har varit en riktigt lång dag och kl är nu 21 ,05 så dom behöver verkligen k säng och sova med tanke på att vi var tidigt uppe och varit borta sen 09 i morse många timmar kan man ju verkligen säga .

Så nu äntligen säger jag natti natti och tar kvällen nu .

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards