miasolrosenmaria

Alla inlägg den 19 augusti 2015

Av miasolrosenmaria - 19 augusti 2015 21:30

god morgon alla glada och härliga männoskor, hoppas att ni får en underbar dag med sol och värme och drick mycket vatten som jobbar och även ni som har sen semester, här blir det lugnt och ute i solen så klart, men först så har jag tagit hand om barn och kollat att allt är med och fixat och packat och frukost i tagen och så i väg, gubben följde med hampus i dag med för att vara säker på att det kommer gå bra.


så nu när alla är utflygna så blir det ut en stund innan jag ska söva elias för att han ska sova.


 


i dag så blir det sola ryggen så klart och vad passar inte bäst nu när man har det lugnt och barnen är i skoolan och bara elias hemma som ska klippa gräset nu och greja.


 


och så skönt att lägga sig när eias ligger i säöngen och sover och man bara kan njuta på ett anant sätt , för sen så blir det ligga och hålla ett öga på honom också, men det är ju inte svårt även om man ligger på mage.


och det sorgligaste är ju att läsa på fb om alla dessa drunknings olyckor som är och det handlar om barn, man blir så ledsen och funderar hur det går till och vart föräldrarna är och hur det kan hända, det är såå hemskt och fruktansvärt, det skär i hjärtat att läsa om detta vareviga dag .  


så när elias kom upp så blev det gå in och stänga dörren för jag vill att han äter inne nu så han äter, för det går bättre än att sitta ute och sen få rutin på att vi sitter inne nu i och med att det blir ju kallare ute och då sitter vi inte där och äter i alla fall så bättre att börja lära honom nu på en gång vad som gäller.


sen blev det lek ute med bilar och sånt och här s har han komit på att man kan ju hänga å bordet.


 


och hampus har komit hem och sitter ute och spelar på plattan och bara myser och har det skönt, dom nadra 2 går lång dag i dag så kommer senare.


 


så kom dom hem och tim drog i väg på en gång till kompis och simon han satte sig och spelade han också och sen fick han lov att dra till butiken coh köpa 1 paket jäst för att kunna baka bröd som inte fanns kvar av i kylskåpet.


så blev det fixa middag och då blev det bakonsås och makaroner och sen så deg som står och jäser för att baka bröd och sen diska då som tar mycket kraft.


sen mysa med tv och äta glass för barnen och tim han drog i väg i gen och jag ser ut så här nu , undrar om man fått färg tro ..


 


och elias sitter och myser bredvid simon och kollar på tv och har det så skönt och snart så ska han natta in för han börjar bli trött fast han sovit på dagen.


 


så natta in honom och barnen komma in och göra sig i ordning och kolla på tv en stund innnan dom ska lägga sig och sova och det är långa dagar för simon och tim som går långa dagar 3 daga i veckan så det blir ju lite jobbigt som sagt och då behöver man ju sova.


och nu så bara slappar jag i soffan och kollar på tv som bara hackar så jag gör mig i ordning och lägger mig jag med , fan så djäkla jobbigt med tv.


sov så gott.


kramar / mia   

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards