miasolrosenmaria

Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av miasolrosenmaria - 27 augusti 2015 19:30

ja i dag så tänkte jag ju baka bullar och sånt för tim ska ha kalas på lördag, och hampus han är hemma var så trött i morse så blev så.


och tyvär så glömde ju jag helt och hållet att köpa jäst så då kan jag ju inte baka och jag kände verkligen inte alls för att gå till butiken för hade ju gått hela dagen i går så var så trött och ville bara vila.


så det blev att bara ta det lugnt i dag och vänta på att simon och tim kommer hem så kan simon ta sykeln coh åka och handla jäst till mig så får det bli bakning i kväll i stället , men det går ju bra det också.


så tog det lugnt och höll på med datorn och grejade och kollade på tv och bara myste och fixade med tvätt som skulle tvättas och så.


sen så börja med middag som blev korv och makaraner och så gjorde jag degen till bullarna som fick stå och jäsa och sen gjorde jag choklad rutor och det blev full rulle i köket.


ja och här sitter elia soch äter av tims mat medan han gick i väg, den är ju mycket godare än sin egen tydligen.. hahah


 


så blev det disken och bakning för fullt, elias följde med ut och var i lekparken när dom skulle leka kull, och sen så blev jag riktigt djävla vansinig och så arg för dom bara kommer hem med honom och så stannar dom kavar i lekparken fast jag hade sagt att dom skulle vara med honom för att jag skulle baka.


så dom fick vara inne och jag ville bara ge fan i allt vad detta med kalas var just för tillfället när inget fungerar, och gubben ringde och jag gav fan i att svara, för orkade inte prata med honom när jag var såå arg.


sen kommer han hem oc han har då gott en bra bit och skulle hämta den andra bilen för att få i gång den som han hade fått soppa torsk i, och ja det blev att jag förljde med för att hjälpa till att få hem bägge bilarna, för lite svårt att köra 2 sammtidigt.


och då höll tim på med att baka drömmar som han skötte så bra och hade koll på i ugnen också.


och sen så blev det natta in dom för nu hade klockan dragit i väg i gen så brottom i säng för dom så dom årkar upp i morgon till skolan.


och sen gick jag själv i säng var såå trött och ont i ryggen coh kroppen.


så natti natti på er och hoppas på en skön nattsömn.


kramar / mia   

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards