miasolrosenmaria

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av miasolrosenmaria - 7 februari 2012 19:19

Ja i dag så var det ganska lugnt något så när, men det va rju soppa av golven lite och tvätta en tvätt

och ska hänga den sen plocka ur disk maskinen och i den.


sen har jag suttit vid datorn och hållt på med blogge och skrivit och sen även fixat maten, och hjälpt barnen att sy för det ville dom göra, så det blev mycket på en gån, och både Tim och Hampus ville prata med mig ensamma.


Så det blev hur mycket som helst sammtidigt och många eld i farten och skulle dela på sig så att man räckte till med alla så att alla fick den hjälp som dom behövde, byta tråd och knyta och allt, och sätta in kyckling i ugnen och försöka få in pomesen, men det gick inte, och sen dukningen.


Men det var så svårt med allt.


Men till slut så blev det mat och kunde äta och barnen fick byta om så att dom var klara för natten och bara borsta tänder och bädda till sängarna och sen läsa lite för dom varannan dag och sen lyssna på saga, men det gör dom även efteråt när jag läst.


Sen är det så skönt att bara få sitta ned och bara vra själv och njuta och känna att man verkligen finns, det är ju så skönt varje kväll.


men nu så väntar jag på att degen ska gäsa för att baka bröd, sen är det barnen som ska i säng då, väntar bara på det..


ha det s&a

Av miasolrosenmaria - 7 februari 2012 11:00

Tänk att man inte ens vill vara hemma utan bara vill hålla sig undan hela tiden på ett eller anant sätt, för att man vara rädd och osäker och hade jätte ont i magen när man skulle hem.


Och det var varje dag när man åkte hem från skolan för man viste ju alldrig hur det var när man kom, och man kände stämningen varje dag och den var hur jobbigt som helst, så man höll sig på rummet och gjorde annat, som jag skrev och tecknade mycket för att ha något att göra.


Sen så hade dom en hund som jag gick ut med varje morgon och sen på dagarna så gick man hur långa promenader som helst, och man var bort i skogen mycket, och var och badade och padlade kanot som dom hade och hade jätte kul.


Sen så var vi ju tvungna att leta efter henne och även be om grananr och alla runt omkring för att hjälpa till, och gå i skogen och leta och ropa, men hon fanns ingen stanns, sen så kollade dom i husvagnen som dom hade och där låg hon helt borta och hade tagit hur mycket tabletter som helst och det var akut och ringde ambulansen som kom och hämtade henne för mag pumning.


Och då var man ju i en väldigt kännslig ålder, och jag tog på mig hela skulden, kände bara att det var mitt fel och allt, mådde skit dåligt över detta men sa inget till någon utan höll allt inom mig och visade ingen utan var som jag var.


Hon hamnade på en avstängd avdelning på sjukhuset i stockholm och jag åkte och hälsade på henne och hade blommor med mig, men gu va dåligt jag mådde och bara skakade i hela kroppen och magen bara snurrade och osäkerheten den kom över mig..


Men gu va jag gjorde mycket som jag inte fick, jag frågade gubben om jag fick åka med en kompis till stockholm, och sen, sen så var jag i uppsala och hade kul, jag och en kompis skulle till stockholm men åkte helt åt ett annat håll för att hon skulle träffa en kille och jag följde med, vi hade så djävla kul.


Jag åkte mycket till stockholm och bara gick omkring och när jag åkte till kärringen så, åkte jag till en kompis och sov över.


där, som jag alldrig hade fått om kärringen var hemma.


Allt detta hade jag inte fått gjort ananrs, och sen en dag så sa jag att jag skulle åka och hälsa på en kompis i Uppsala som jag inte hade träffat på flera år, men åkte till min pappa i stället för att ställa han mot väggen, för jag ville ha svar på mina frågor.


Men tror ni jag fick det, nej han bara stod där som en dumm åsan och sa inget och brydde sig inte ett dugg, så djävla hand fallen elelr vad man nu ska kalla det.


man pratde ju med en vägg, där hade man ju fått bättre svar sägs det, och sen den där satmaran som skulle kalla sig styvmor hon fick verkligen heta vad som helst och dom hade någon djävla kanin som sprang omkring och jag ville bar slå i hjäl denna djävla kanin.


jag blev helt hysterisk och bara grät och var helt förstörd och viste inte vart jag skulle ta vägen.


Gick till min farmor och bara grät och grät, kunde inte sluta för var så knäckt av att han vara nortsalerade mig helt och hållet, bettede sig som jag var bara någon som kom och inte visade att det var hans dotter som kom.


Men det var ett problem som fanns och det var ju att kärringen där hemma had ju kommit hem och farmor ringde ju dit och pratde och körde mig till bussen och jag viste precis vad som väntade mig när jag kom hem.


Men allt som jag gjorde det stärkte mig mer och mer och jag vågade göra detta fast jag viste precis hur det skule bli, men jag hade många mord tankar och det bar jag på hela livet, att jag inte hade något i denna värd att göra var inte välkommen eller något, ingen ville ha en, var bara till besvär och fick ingen kärlek och berömm.


Berömm det var som att då var man självisk så det var något som man inte skulle ha, och berömde någon mig så kunde jga inte ta emot det utan bara sa att det är bara så man gör eller att jag bara gör det för jag tycker om att göra det.


Mer kommer sen...  


Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias