miasolrosenmaria

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av miasolrosenmaria - 5 februari 2015 22:45

Ja God morgon som det blev i dag med, men Elias fick vara med pappa och la mig i gen för att få mer sömn.

Och blir vänt av att Elias gråter så då går jag upp och Tim och Simon har gjort sig klara och Simon ska gå till skolan tidigare i dag eftersom han ska bada och vet inte riktigt när han ska åka ned bussen .

Och Tim gick senare , Elias fick sin välling och sen blev det duschen för mig och sen lite te och smörgås.

Och Elias han drog i väg och grejade med sina leksaker .

Ja gubben satt vid datorn en stund då.

Och Elias står kvar där han var hiii

Och sen blev det natta in lill plutten som behöver sova , går omkring med sin snuttis och tuttis då vet man att det är dags.

Och han somnade fort också och då blev det en kopp te och hem till gården och bara ta det lugnt.

Sen vaknade Elias och då satt vi i soffan och han somnade ju om helt och hållet och jag behövde ju gå på toa , men det blev tyvärr bara att lägga honom i sängen och han fortsatte att sova och jag gick på toa .

ochvdå gick jag in och tog en kopp te och lite risgröt och gubben kom och sa att han ska i väg med bussen och möta upp en person som ska hjälpa honom att hämta våra tvätt maskin som vi har i ett förråd.

Och Elias vaknade och då satt vi och mös i soffan så han fick vakna till lugnt och skönt.

Sen blev det fart på Elias och han ville ha lite lunch och då sken solen där utan för så härligt.

Ja här är en bild på mig och Elias när han somnade om hos mig .

Och solen solen

Ja då kom barnen inklampandes en efter enoch det blev ffullt hus och hampus var hungrig ingen god mat i skolan 4 men han var ju så glad och stolt .

hade gjort pirog på hemkunskapen i skolan som han fick ta med hem och då tog han den och var så glad och bjöd Elias på lite.

och sen blev det middag som skulle göras och barnen lekte med Elias .

sen fixa spisen och barnen resten av köket och sen gick Tim upp och fixade badvatten till Elias och han hoppade själv också att bada med Elias , jag gjorde i ordning deg till jäsning för att baka ut bröd .

sen satt jag vid datorn en snabbis och efter ett tag så gick jag upp och hämtade Elias och satte på blöja och pyjamas och sen vakade jag ut bröd och det fick stå på jäsning i formarna.

Sen satte jag mig i soffan och mös med Elias och sim och hampus skulle bada efter varann och sen kom gubben hem ned tvätt maskinen, så skönt .

Sen fixa välling och natta in Elias för natten och då började gubben plocka ner torktumlaren och plocka ur tvättmaskinen som var trasig.

Och familjen annorlunda var på tv och vi satt bänkade i soffa och kollade på det och i pauserna så fixade vi tvättstugan .

sen var våra maskin på plats och torktumlaren också på där och rent och snyggt hade jag gjort på golvet.

Sen blev det natta in barnen och sätta mig och kolla på djurskyddarna.

och efter det så hoppa i bi gen själv för att få lite sömn.

Natt natt på er .



Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards