miasolrosenmaria

Alla inlägg den 11 februari 2015

Av miasolrosenmaria - 11 februari 2015 23:45

Morn Morn då har man sovit halvdant i natt , Tim kom ner och ville sova hos mig och han hostade så mycket så då blev det inte nyckeltal sömn ändå .

Men ja ja bara att traska upp efter att man fått sova en stund på morgonen och lilla plutten fyller ju 2 år i dag , fan så tiden går fort alltså .

Det är hemskt att den får gå så fort och dom växer ju så det knakar och helt plötsligt är dom vuxna fortare än man anar.

Ja och solen den skiner så fint på snön så det glittrar så vackert på den .

Det blev duschen och fixa till mig och grejs och leta kläder , sen plocka ur en säng och slänga in i maskinen och köra i gång den ännu en dag , ja som sagt det gör ju inte av sig självt direkt heller, även om man önskade det i bland.

Ja Elias var ju redan där uppe för han hade gått upp med Tim , men Elias satt i hallen där och grejade med tåg banan och tågen som fanns där .

Och här tog jag på solen och det vackra vädret från övervåningen för det var ju sån härlig sol som lös så vackert och var så stor.

Sen gick jag ner och tog en kopp te och bara satt och mös och kollade fb lite snabbtpå telefon .

Det blev plocka leksaker i vardagsrummet och leta lego som fattades och det fanns ju lite varstans under soffa och skänken så klart.

Men sen blev det natta in Elias som behöver sova en stund för han är trött på dagen och somnar väldigt fort och då behöver man ju sova tycker jag.

Och då satt jag och kollade på hem till gården och bara tog det allmänt lugnt och Elias han sov länge och det var väldigt stort för han sover väldigt korg stund kan jag tycka.

Men va pigg han var när han kom upp deg varg full farten direkt , för Tim hade blåst upp lite ballonger som han hade i sitt rum och dom var ju väldigt intressanta kan man ju säga och så hängde upp dom och deg var ju inte så där riktigt populärt om man säger , men det gick bra.

Då fixa lite lunch och äta men svårt att släppa ballongerna ur sikte kan jag lova och äta gick snabbt , för så mycket äter han inte och det är ju lite jobbigt faktiskt.

men det lilla dom får i sig räcker brukar deg ju sägas och jag är ju inte direkt orolig för han äter ju i alla fall mer på andra målet .

Tim hade byggt lego som han ställt på vardagsrums bordet och deg var Elias jätte förtjust i och bar i väg med det , men då la han det i tvätt korgen som var framme eftersom jag hade hängt tvätt precis.

Hampus och Simon hade kommit hem och Simon gjorde läxa och då var det matte och gubben skulle rätta och dom andra kolla på tv.

Tim och Elias badade och hade kul i vattnet då så klart, Elias älskar att bada och hälla vatten på den som badar ned honom och även hälla ut på golvet så klart , ja tänk vad vatten kan vara roligt i bland ja eller jämnt kanske man ska säga. Hi hiii

och jag satt vid datorn en stund sen bädda en säng och fixa och även hänga en maskin
tvätt och fixa middag skulle också göras.

och sen ta upp Elias och klä på och fixa ochsen gick han upp till Tim med lego och skulle bygga där med honom i hans rum.

Hahaa ja sen satte sig Elias i sängen bredvid mig och var inte så där jätte glad .

Och Tim han fick bygga själv där på golvet han

Sen kollade jag ut genom fönstret och då såg jag den härliga fina himlen så vacker den var med sina färger

Middagen avklarad och jag satt och kolla bolibompa med Elias och bara mös och han hade sin snuttis och tuttis så klart och snuttisen hade jag tvättat i dag , och den torkade fort på elementet som tur var , för den kan han inte vara utan .

sen göra i ordning honom med blöja och pyjamas och välling och natta in honom för kvällen.

Det blev Sveriges mäster kock och sista avsnittet av lyckliga gatan och sen ja sova och bädda ner mig så klart för att försöka få lite sömn hade jag väl tänkt mig . Hi hiii

sov så gott och dröm fina drömmar .

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards