miasolrosenmaria

Alla inlägg den 15 februari 2015

Av miasolrosenmaria - 15 februari 2015 23:31

Då vart det full fart i dag då , för mig vart det i alla fall duschen förts vilket fall som helst och sen lite te och smörgås och som vanligt plocka in i maskinen och köra i gång den.

plocka ur Elias säng för det hade kommit i genom i natt så då måste jag byta i den.

barnen gick upp och skulle städa och jag har krävt att som syskon så hjälps man åt och ställer upp för varann, men man kan ändå börja i sina rum och när man är färdig så kan man ju hjälpa dom andra om det behövs för ju fortare deg blir klart så fortare kan man göra något roligt eller gå ut , ja vad som helst i stället för att städningen ska ta hela dagen .

Och jag höll på här nere , ställde in alla blommor i duschen , tyckte att det behövdes nu .

sen damma bokhyllan och fixa bland Elias saker och böcker så det blev lite snyggt där i hyllan.

Och med mattan så klart så den fick luft .

Hahaaa tänk vad fort det gick för barnen dom var klara med hela över våningen innan lunch , så fort har det inte gått tidigare , alltid någon som krånglat och dragit ut på tiden och vet inte allt .

Så blev det lunch och Simon han drog ut och dom andra 2 satte sig och kolla på film.

Jag natta in Elias som var riktigt trött nu , för gick om kring med tuttis och snuttis och bara ville upp till mig.

och kolla maskinen för att lägga i ny tvätt och sen så vakna Elias och då satt vi i soffan och han somnade , och jag kan säga att jag vart riktigt trött själv av någon anledning .

och sen så gick Elias ner och då for han och skulle leka och greja så klart. Jag gick och gjorde i ordning deg för att göra bröd sen , men först ska den gäsa och då fixade jag såsen som jag skulle ha till middagen .

och även fixade riset så det fick koka , och sen baka ut till bröd och dom ska stå och gäsa en stund också.

och när riset var klart så blev det värma på såsen och lägga k laxen så den fick ligga där och koka i hop med såsen och grönsakerna.

Elias han skulle greja med klossarna då ochdeg blev i köket.

Hampus och Tim satt uppe och kollade på film och jag satte mig och kollade i genom räkningar och räknade och hade mig.

Efter middagen så badade Tim och Elias i dag med , då satt jag vid datorn en stund och sen blev det tv och efter det natta in Elias och vi satt och kollade på en film, -katten i hatten och efter det så blev det sova.

Innan jag la mig så blev det hänga tvätt så klart och sen natta in mig själv.

sov så gott nu alla där ute så ni blir pigga och råkar med en ny vecka.

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards