miasolrosenmaria

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av miasolrosenmaria - 21 februari 2015 23:45

Ja det vart en häftig dag kan man säga , bakning på checkat och även i går men skrev inget om det tyvärr.

Men men i går gjorde jag i alla fall egna semla bullar och med grädde och mandelmassa , men jag blandade mandelmassan med brödet som man gröper ur och lite mjölk så det blir en massa.
Och sen grädde och florsocker på hatten så att säga.
Och så här fina blev dom och väldigt gott intyg fick jag av familjen. Hi hiii??

Ja sen fortsatte jag med pirogerna som jag skulle göra klart också och det blev med köttfärs och sen hackade jag lök, morot , paprika , svamp och lite vatten i maskinen och jag kryddade köttfärsen med salt, vippor, citron peppar, vitlöks pulver , lite aningen kanel, buljong tärning , och taco krydda och även burk taco medium.
Och sen koka ris som skulle blandas i också .

sen bara koka och blanda i alla ingredienser och låta koka , men först fräsa köttfärsen medan maskinen hackade grönsakerna.

Sen göra pirogerna

Ja och på morgonen så skulle Tim och Simon i väg till kompisar och gubben skulle köra dom och Elias vart så arg och så ledsen , men blev lite glad efter en stund och då busade han med hampus.

Ja när pirogerna var klara så blev det fixa deg som skulle stå och jäsa innan den ska bakas ut till bröd, men under tiden så nattade jag in Elias efter att ha ätit lunch och han var väldigt trött och somnade fort .

Och jag fortsatte baka så fixade beöd och in i ugben och sen ny deg som skulle på jäsning och samtidigt fixa tvätt som skulle köras i maskinen och hålla efter med disken så den inte fylls på när man ska hand diska då . Blää men man måste .

sen mys med Elias som vaknade och då bara ville gosa i soffan så klart och sen spelade jag korg med hampus och sen kom gubben och var med också så vi hade mys stund i vardagsrummet där Elias kunde gosa och mysa hos mig hela tiden.

Sen kolla brödet i mellan också , och sen skulke gubben hämta Tim , och då klädde jag på Elias som fick följa med i bilen och komma ut lite.

Då satte jag mig vid datorn en stund faktiskt kände att jag behövde bara koppla av lite .

ja sen middag och fixa med tvätten och bädda säng , ja och Elias han skulke vara med han med så klart och hjälpa till .

Så söt han är , här försöker han hjälpa till att sätta på örngotten på kuddarna och han vet också hur dom ska sitta .???

J han hade fixat så det var enkelt för mig att bara sätta på dom sen ner och fixa välling för att natta in honom och sen kom barnen in som varit ute och spelat fotboll och då blev deg film som gällde .

och sen sova så natti natti
sov så gott nu .

Kram / Mia ???

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards