miasolrosenmaria

Alla inlägg den 1 mars 2015

Av miasolrosenmaria - 1 mars 2015 22:45

Ja tyvärr så blev det ingen träning i dag , utan jag tog duschen.

Sen lite te så klart och slänga in tvätt i maskinen och så började Simon och hampus städa sina rum på övervåningen och hampus satt vid bordet och prata om kalas och när dom ska åka och allt.

Medan dom städade så satt jag vid datorn och kollade på Grattis korg som jag kan göra eget och som man själv vill ha.

Så jag fixade ett och hampus fick vara med och tala om om det var bra.

Sen var det klart och han var jätte nöjd och skrev under med sitt namn och la i ett kuvert .

Och sen blev det ut med mattan i vardagsrummet och jag plockade ur mina säng kläder och slängde i ny maskin tvätt för Simon hade plockat ur sin säng också.

Och sen fixa lite lunch och dammsuga och skura var det också att göra.

Sen så drog hampus med pappa till Knivsta på kalas och Simon drog ut och var med en kompis och jag tog och nattade in Elias som var så trött och grinig.

Och jag satt och bara tog det lugnt i soffan och drack te och åt en pirog av dom som jag gjorde själv och dom var ju hur goda som helst.

Det var så skönt att bara sitta där i soffan och bara få vara en stund, så skönt ja jag kollade tvättmaskinen i mellan åt så jag kunde fylla på med ny tvätt så klart.

Sen kom katten upp traskande så jag fick sitta med honom och gosa och bara ta det lugnt och få slumra till hos mig i min famn som han brukar göra.

Och Simon kom in och talade om vart han skulle gå så jag vet , skönt att barnen gör deg och inte bara drar i väg utan att säga något, sen spelar det ingen roll om dom har telefon med sig och allt funkar med ljud och så.

Sen vaknade Elias och då blev det full sprätt , först in på toa med mig och sen plocka fram säng kläder till min säng och försöka bädda den så klart .

Och sen börja hänga tvätt som också ska göras och fixa middagen för klockan tickade i väg med en väldig fast helt plötsligt , tänk vad tiden ska gå fort när man har så mycket att göra helt otroligt.

ja sen var det bara för barnen att fixa kläder och väskorna till i morgon och sen bara slappa en stund med bolibompa och sen natti natti och jag satte mig och läste Mio min Mio och sen kröp jag upp i soffan och kollade klart på så ska det låta och sen blev det valander på 4 an och själv så hoppa jag i bingen när den var slut.

Så jag säger sov så gott och ta hand om och sköt om varandra .

Kram / Mia ???

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards