miasolrosenmaria

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av miasolrosenmaria - 16 mars 2015 20:45

Då var det ny dag och vecka och härlig morgon med ännu mera sol , så härligt att se denna varje dag nu .
Den piggar upp i själen och gården glad hur man än mår och har det .    




och fixat med hampus och frukost och allt sånt, och sen följa med honom ut i taxin och så är han på väg till skolan nu då.


Dom här 2 herrarna är kvar hemma ännu och väntar på att klockan ska ticka i väg så dom kan gå till skolan , så nu mys med bolibompa


”Dom här 2 herrarna är kvar hemma ännu och väntar på att klockan ska ticka i väg så dom kan gå till skolan ,  så nu mys med bolibompa ����”


elias.  




Nyduschade och Elias bytt på och han var ju såå gullig att Jan la sig i min säng när han kom från duschen och tydligen var det ju så skönt där att han kissade i den , jiippii.
Jag skulle ju byta sängen men nu blir hela sängen


Elias tycker om sin säng han  




Ja i dag blir det nog ingen utgång , har för mycket att göra inne .
Har fixat mitt rum med sängen och slängt i maskin tvätt o h sprayat hela badrummet och sen diskat och skurat av hela köks kaklet och bänkar och skurat hela disk bänken och sen tagit bort filtret från fläkten ovanför spisen och lagt det i blöt nu då och då har jag bara gjort köket och inte kommit längre������


Filtret i blöt i kokhet vatten



Och nu så sitter jag i soffan och söver Elias som behöver sova nu och sen får jag ta det lugnt en stund så han får sova


Ja när hem till gården slutade så gick jag och stor städade hela badrummet här nere , skurade vägar och golv med svamp och hela toaletten och runt på golvet så, ja det var mycket att göra och sen duscha av allt med duschen och den starka strålen som du kan få.


Ja så jag han få den ren medan Elias sov och han sover fortfarande, så väldigt trött kan man säga  


Nu först har Elias vaknat och nu så myser vi i soffan och bara gosar så han får vakna till i lugn takt och ligga hos mig i famnen som han tycker är skönt när han vaknat.


Ja då så har jag städat klart hela nedervåningen och dammsugit och skurat och nu ska jag laga middag då ja men jag är i te klar ännu , finns med att göra sen också. Hihiii
Så utan något att göra finns inte här  


Hahaa här skalar man potatis och tänkte ha kött till som jag då missat att ta fram av deg lilla som finns , så det blev att ändra planeringen och ta fram korv och kola makaroner i stället så går det fortare


Och medan vattnet kokar så satte jag upp dusch draperiet som jag tvättat också och sen dammsugit mattan i vardagsrummet som legat ute ett tag .


Ja och barnen kom barnen in och behövde tvätta händer eftersom dom fått koda på händerna när dom byggt på en koja .


Och då säger hampus att han fått en bräda i huvudet och då får jag se att han blöder och fått ett litet sår , måste ju säga att det var ju tur att det inte var värre för då visste jag inte vad jag skulle göra när man är själv


Jaha då så middag avklarad och diskat och sen hängt massa tvätt och suttit en snabbis vid datorn och sen göra i ordning Elias och fixa välling och natta in honom .
Och bara sitta i soffan och bara vara och slappa efter dagens fart


efter denna dag så blev det bara mys i soffan och kolla på tv och det blev farmen, bästa bonden och natta in barnen och sen stjärkockarna och sen så slänga mig själv i säng för att sova för nu är jag såå trött.


natti natti och sov så gptt och ta hand om varandra väl och massa kramar.


 


kram / mia   

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards