miasolrosenmaria

Alla inlägg den 10 mars 2015

Av miasolrosenmaria - 10 mars 2015 21:00

ja då var det upp tidgit med tuppen om man säger, fast man inte har någon, haha men som talet sättet säger så , och då var det väck hampus så han kommer up och vaknat i lugn tackt och klär på sig och allt, och så fixa frukost till honom och sen smörgås som han skulle ha med sig till skolan, och det har han alltid med sig .


sen var det plocka i hop väskan och plocka fram kläder och borsta tänder och allt sådant och mysa i soffan en stund innan taxin kommer.


och då är det hålla koll på klockan hela tiden och se när han kommer och då så är det bara gå ut med hampus till taxin för han går inte ut själv och sätter sig utan man får följa med och sen så gå in för gudars vad det var kalt ute , brrrr.


sen var det frukost till simon och tim som börjar kl 9,00 så dom har en bra stund kvar innan dom ska börja gå och jag satte i gång och gick och duschade på en gång medans dom var hemma och göra mig i ordning, sen så satte jag mig vid datorn en stund och efter det så skulle dom göra sig i ordning för att gå i väg då och sen var det bara elias och och jag.


och då var det börja med köket och fixa med disk och sånt och slänga in en maskin tvätt som måste göras och sen så fixa rummen på övervåningen eftersom man måste upp och kolla lampor och dra upp rull gardiner så man får in ljus där uppe och lampor inte står och lyser för det glömmer dom bort att släcka tyvärr, så man har ju sina rutiner på morgonen. hi hiii


sen var det fixa elias och så söva honom så han fårsova en stund och själv satte jag mig till rätta i soffan och mös med en kopp te och tog smörgås till och kollade på hem till gården .


och elias han sov och det var väldigt skönt och jag fick plocka ur och i ny maskin tvätt och sen så vaknade elias och då satt vi och mös i soffan för han var fortfarande väldigt trött så han somnade i famnen i gen och då satt jag så fint där i soffan och bara gosade .


sen var det lunch när han vaknade och efter en stund så kom ju simon och tim hem och simon han hade en kompis med sig hem och dom får ut och skulle gå till en koja och bygga på .


sen kom dom in i gen efter en stund och då ville dom ha en oirog och då fick dom ta en varsin och sen så satt dom och kollade på tv och sen ut och lekte i parken tills det var dags för simon att komma hem och packa sin väska för fotbolls träningen.


sen fick jag ringa i gen och säga åt dom att komma och hämta sina grejer för att gå till träningen som är i knutbys gympa sal.


och jag började med middagen och diskade först och sen middag och elias han satt och grejade med sina klossar och byggde pågolvet.







ringa hem tim och hampus för middag och sen kom simon hem efter sin träning och satte sig och åt för han var ju hungrig efter den.


sen så var det börja göra i ordning diskbänken för nytt vatten och börja diska och barnen skulle hjälpa till med köket och så, men sen när jag står där och bara tänker på vilket datum det.


Alltså nu insåg jag att dagarna bara rusar i väg och det närmar sig slutet av månaden och vet ni vad det värsta är att man måste välja antingen skita i att betala hyran , eller bli av med elen eller vara utan mat .
Så just nu så vet jag inte vart jag ska ta vägen med mig själv , orkar inte längre vara stark och tro att allt är bra fast det inte är det .
Är så nere och bara gråter hysteriskt för vet inte hur jag ska få i hop det längre .
Skiter i allt orkar inte tyvärr.
Var bara tvungen och vill inte ha några kommentarer om att kunde jag skulle jag hjälpa dig , jag har nog så det räcker .  


men barnen var så snälla och hjälpte mig att hänga tvätten som jag hade att göra men hade inte blivit klar med disken så då tog dom och fixade tvätten så duktiga och snälla.



Har bara gråtit så mycket , men försöker vara stark och någorlunda glad för barnens skull, men tårarna har bara funnits och nu sover dom och då kan jag inte hålla det inom mig utan dom bara rinner ner för kinden .


och jag ska väl ta och lägga mig men kommer inte kunna sova när jag mår så här och när ma gråtit så är det svårt att sova också.


ja sova som sagt.


 


försök att ta hand om varann och mys så mycket det går.


kram/ mia      


Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards