miasolrosenmaria

Alla inlägg den 7 mars 2015

Av miasolrosenmaria - 7 mars 2015 21:30

Ja då var det lördag och i dag så blir det inomhus för barnen har packat alla sina saker i flera kartonger som dom ställt ut i ett förråd och i dag har jag sagt att dom måste rensa i genom dom för det är så mycket som säkert ska kastas och det blir mindre lådor.

Ja här har Tim Hämtat en kartong och Elias var snabb att ställa sig för att Hjälpa till att bära upp den , hiii han är för go.?

Men hampus hjälper till med lådan så den kommer upp och Elias är snabb upp i trappen efter dem.

Här börjar Tim sin rensning och Elias ska självklart vara med han också , för tänk k vad man kan hitta där i bland allt som Tim tittar på . ??

Simon har varit ut och hämtat sina påsar och jämt ut på golvet .

Och Elin är med där också , intressant med smycket saker på golvet ju.

Och hampus har hämtat sina så dom får sitta i sina rum och sortera och rensa .

Tyvärr så har jag 3 barn där som rensar , men Simon ha är den som kastar allt och bryr sig inte smycket om saker.

Sen har jag Tim som har lättare autism med hög känslighet och svårt att ta press och nej och allt , och blir man arg så blir han så frustrerad och ledsen och går upp och Gömmer sig och svår att nå när han bara stänger av.

Och sen har vi hampus som har autism spektrum med ett lättare handikapp som verkligen Kan göra en tokig och vägrar lyssna och stänger av helg o h håller när man säger till om något och man vet aldrig vad som kan hända , eftersom han inte förstår farliga saker och vad det kan göra för något.

Men som tur var så gick dig bra med rensningen i dag i alla fall och alla skötte sig väldigt bra och gjorde sitt , förutom att hampus ville ha hjälp av Tim att sortera högen som hampus ville ha kvar och Tim var så snäll och gjorde det .

Jag sa i början att man kan vara bröder och hjälpa varandra då går det fortare också men dom gjorde det själva och bra är ju det.

Sen blev det lunch och efter det så nattade jag Elias och gubben gick med barnen upp för att kolla att allt var bra och undan plockat.

Sen fick dom ta och spela tv spel och bara vara en stund och jag tog det allmänt lugnt och fixade med tvätt som jag hade i maskinen och la in en ny.

Sen planera middag som också skulle göras så dom får lite mat .

Och det blev pommes och löv biff och sås och efter det så gick barnen ut och lekte och tog luft .

Själv skulle jag hänga tvätt och bädda en säng , och när jag står där i hallen på övervåningen i gen så hör jag hur något flyttas och måste kolla efter .

Då är Elias i Tims rum och flyttade runt hans skrivbord och hade hur kul som helst .??

Det spelade ingen roll att vi ställde tillbaks det för han flyttade det i gen han.

Sen så blev det mys i soffan och äta lite choklad eftersom det var lördag .

Sen så dags att tvätta av honom och fixa blöja och pyjamas och sen välling och barnen hade kommit in och gjort sig i ordning och bytt om .

Sen leta efter en film och det blev top Gun som vi kollade på när Elias somnat , här blir det inte något mello inte .

Så vi mös i soffan barnen och vi och kollade på film och hade massa ljus tända så härligt och skönt.

Efter filmen så natta in barnen och läsa för dom och sen så gjorde jag i ordning g mig själv.

Hade ju tänkt kolla på maria wern men tyvärr så orkade jag inte det ?

Men sköt om varan och ta hand om er alla ?

Kram Mia ??

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards