miasolrosenmaria

Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

städning

Av miasolrosenmaria - 29 mars 2015 22:00

ja då vart det morgon och gud så härligt mys väder vi fått i dag då, reg och reg och reg, jipppiiii.



ja det blev i alla fall frukost och sen dusch och så blev det för barnen att sätta i gång med städningen som skulle göras i dag på över våningen och dom satte i gång med det.


själv så började jag plocka och greja i köket och diska och sen plocka leksaker i vardagsrummet och ställa upp bordet på soffan, för att sen ta ut mattan och sen plocka ut mattorna i hallen.


sen blev det städa av med dammsugningen och skura och fixa och damma och sånt som ska göras.


och tvättmaskinen den gick ju som vanligt och inte bara en heller.


ja sen så såg ju elias att tvn var avstängd och skulle ju sätta på den själv också så det fick ju inte jag göra.



och han fick ju i gång den också, men jag fick ju fixa till resten.



Han har mycket hyss och konstigheter för sig den lilla herren   




Det är ju inte riktigt sant i mitt fall om man säger



då blev det lunch




efter maten så blev det lite bus för elias och han hade ju hittat ett snöre som han hade jätte kul med och skulle sitta på sin pall också.






sen blev det sova för lill plutten och han somnade ju völdigt fort också för han var ju så trött och klockan var ju väldigt mycket så då måste man ju sova också.


och när han vaknat så satt barnen och spelade på tvn och han ställde sig och byggde med sina burkar och hade jätte kul att bygga torn.




och när jag skulle göra middag så började han plocka fram en del kastruller och greja med.




och sen så ställer han sig på en stol och ska vara med där jag står och håller på med middagen så klart.



ja och vad ska man säga, elias bara försvann och så hör jag hur han hålle rå där uppe på över våningen , och ingen annan är hemma och jag hålle rpå med maten , så mycket bus.


och här har han satt i gång ps 3 och ska spela hade han tänkt.



jag själv.






ja det blev sen bad för elias och sen bolibompa och sen lite tv och barnen i säng och själv satt jag och kollade på walander som var sista avsnittet och efter det så blev det faktiskt sova för min del också.




ta hand om varann och kramas mycket, kramar / mia   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

T

Av miasolrosenmaria - 4 november 2016 15:13

Av miasolrosenmaria - 26 september 2016 11:00

ja då var det morgon och så fick sova lite längre, var det tänkt men ändå så gock jag upp 06,45 fast jag hade kunnat sova till i alla fall 07,30. men men så jag gick in i duschen och fixade mig så jag blev klar och vaknade till ordentligt, sen så k...

Av miasolrosenmaria - 25 september 2016 13:15


god morgon och det blev ju duschen och sen slänga i tvätt, men sen var det ju så att jag skulle bara sitta och göra ingenting alls i dag. jo pyssla är vad jag ska göra och bara vara.   simon han drog i väg med bussen kl 8,53  till almunge för a...

Av miasolrosenmaria - 24 september 2016 11:00

ja då var det lördag och så duscha och sen så fixa med datorn för skrivaren funkade helt plötsligt inte alls, så försökte och försökte att få in den men det gick inte alls.   och så kollade jag hampus dator och den fanns inte där i heller så då f...

Av miasolrosenmaria - 23 september 2016 10:45

gomorgon och barnen har åkt i väg till skolan och elias och jag gick och la oss en stund på morgonen för att sova lite till, sen så gick vi upp och då blev det tv mys för elia soch själv så gick jag in i duschen och fixade mig sen blev det bara sitta...

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards