miasolrosenmaria

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av miasolrosenmaria - 10 januari 2015 16:15

god morgon ja ingen sömn i natt heller direkt såå är väldigt trött kan man säga men kan inte bara sova av någon anledning, men så är det och jag har ingen medicin för det heller den tog slut och tyvärr så har man inte ekonomi för att hämta ut någon ny just för till fällt, men men.


får se om det går att ordna här i veckan, ja man kan ju hoppas i alla fall , men det går nog och får väl sova här någon gång förhoppnings vis i alla fall.


men nu såå upp och sen in i duschen för att få lite värme eftersom jag fryser och sen klä på mig och då blev det tjock tröja så man får värme.


sen blev det sitta vid datorn en sanbbis och kollla lite där och spela en liten stund för att bara koppla av en stund, för att sen börja gräva i garderoben och kolla efter gardiner för ta ner jul gardinerna nu tänkte jag då.


och hampus sitter vid sin dator och kollar på bilder och elias ville sitta med han också och kolla på filmer på honom när han  var mindre och tyckte det var jätte kul.




ja tänk att man kan ha så kul att få se på bilder och film på sig själv och speciellt när mna är lite bebis också.


lite snö har det kommit, men inte mycket om man säger så.



sen blev det plocka fram alla gardiner som skulle btas till, för nu var det dags att plocka ner jul gardinerna tyckte jag väl, så det blev det som gjordes i dag fast jag inte hade ork egentligen, men det var bara ta sig i kragen och göra något kände jag.


och när jag skulle kolla vad elias gjorde i vardagsrummet ja då ser jag honom på pallen och står vid bokhyllan och når till glasen som står där, fast när jag ska ta kort då ställer man sig på knä på pallen i stället.



här hittade en en napp då



sen skulle hampus sätta sig och spela dator med nät, och då är det roblox som han spelar där, men nu så kom han inte i håg vad kod och användar namn är så då fick jag hjälpa honom att fixa ett nytt så han kunde gå in och spela och då satt tim också med för att hjälpa honom lite och visa vilka spel som han spelar.


och elia sfick då sätta sig och rita lite grann så han hade något att gör aoch kunde sitta med dom och kolla på datorn i bland också.




sen blev det lunch och sen söva elias för han behövde sova och då blev det stryka allt som ska till över våningen så att vi kunde sätta upp där medans tänkte jag men jag han bara strykla till 3 rum sen blev det inget mer för elias vaknade så då fick jag sätta mig med honom i soffan och mysa.


men sen var jag tvungen att lägga honom i soffan och han fick kolla på tv, för jag behövde gå på toa men då kom gubben och tog elias en stund i stället men dom satt inte alls länge för dom gick upp och skulle börja skruva gardin stänger och plocka ner gardiner där.


så det blev bara för mig att ta upp dom som skulle sättas upp där i dom rummen då och böja sätta upp i simons rum och sen tims och sist hampus, ja sen var dom klara .


sen ner och stryka 4 gardiner som ska sitta i mitt rum och sätta upp där och sen var alla rummen klara och medans så står ju elias vid tvn och har kul så klart så gubben kom och sa att jag skule gå och titta och ta kort.



var upp och fixade till simons gardiner med omtag för hade inga där uppe och sen när jag gick ner så hittade elias kort på golvet och då såg jag resten av kort leken och det var simons och elias fick ha den så han hade jätte kul med den här kan jag säga.




 

och sen så blev det tim som satte sig vid datorn och då hade simon och hampus gått ut och grejat i snön för det hade ju börjat snöa som bara den bara så där .



och gubben gick till butiken och då följde elias med i vagen så han fick lite luft han också och det had eju kommit ganska mycket ändå.



 



sen när dom kom hem så var om ganska så blöta och snöiga, och det hade blåst väldigt mycket så gubben hade fått dragit vagnen baklänges hela vägen både dit och hem och det var ju inte lätt eftersom det är sån där blöt snö lixom.


och då var det dags att börja med middagen som belv bacionsås och spagetti och då hade elias plockat ut kastruller och fick ett dusrksalag också av mig och gubben hade plockat ur diskmaskinen och då passade elias på att plocka i dom sakerna han hade som var rena men han hade kul..



 

ja sen middag och efter det så höll jag på med fotton och ramar och bytte ut kort och fixade med det, och helt plötsligt så var klockan 20,00 så det var ju bara börja fixa med elias, men först in på toa för fan så ont i magen jag hade fått bara så där .


men byta på elias och sen göra välling och natta in honom och då kollade vi på fil, och det ble´v cockodil dandee.


och sen natta in för gud va trött jag blev somnade nästan i soffan.


så natti natti.




s
  

  
 



Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards