miasolrosenmaria

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av miasolrosenmaria - 12 januari 2015 12:30

   ja då var det en ny vecka men nya möjligheter och tankar, och skola för barnen också efter helgens bestyr som sagt.


ja gubben fick lov att följa med Hampus i taxin till skolan efersom det är såna problem med det på morgonen efter helegen, så jag log och sov och vaknade med elias som jag bytte på och sen la i soffan för att han skulle ligga där med sin snuttis och mysa med bolibompa och sen kom tim och simon ner för att fixa med frukost och jag la mig i sängen för att bara vila och mysa en stund.


sen var ju klockan redan 8,45 och då var det dags för dom att klä på sig och då var det ordentliga kläder för det hade ju kommit mer snö och nu var det också väldigt kyigt och kallt ute, minus 12 var det så här på morgon kvisten, och full fart på lilla elias så klart, lite i bus tagen om man säger så.   



ja sen satte vi oss på skohyllan för att fundera på vad vi skulle göra..hi hii


ja lite snö är det kan man ju gott säga .



ja sen så blev det the och bara sitta en stund och efter det börja plocka fram lite kläder att ta på mig när jag duschat och fixat mig, och sen efter det så lägga in en maskin tvätt som ska köras och sen plocka lite efter elias bollar som ligger lite över allt och prata med gubben och se att det hade gått bra med hampus och så när dom kom till skolan.


och medans jag pratade med honom så var jag ju tvungen att lägga på direkt för såg ett rådjur som inte var så långt från tomten.



det är ju inte var dag man ser ett sånt fint djur här omkring i åmrådet där det är hur många hus som helst och folk ute, men så härligt att se ett i alla fall.


ja sen så fixade jag lite i köket och sen skulle jag göra något i vardagsrummet och kollade ut så klart och då kan jag säga att det snöade riktigt ordentligt men ändå väldigt fin snö som föll, så svårt att se på fottot.




 

sen vart det sätta mig i soffan med en kopp the och söva elias och samtidigt kola på hem till gården och där händer det ju en massa just för till fället, älskar detta program och följer det varenda dag om jag är hemma då, men ska jag bort så blir det inte, och då missar man väl det, men men .


sen när det var klart så satte jag i gång med luchen till elias som skulle stekas och det är bra om det är klart så att det hinner svalana lite innan han ska äta, eftersom det blir ju sååå varmt när man steker .


och sen när jag står där och det nästan är klart så kommer han trippandes och då får jag ställa undan stekpannan på en kall plata och sätta mig med honom en stund i soffan så han får gosa och mysa en stund och vakna till lite lugn och ro.


sen la jag honom i soffan och lutat mot en kudde och måste fixa maten så den skulle bli klar och han kan äta och så fixade jag fram tallrik och allt och skar upp maten och sen så kom han och kan ju säga att han var väldigt humgrig och åt väldigt bra, och jag fick skära upp mer och han åt upp det också, såå skönt och härligt att se när han äter så bra, med tanke på att han han är lite dålig på att äta faktiskt.


sen satt jag vid datorn en stund och sen plocka i tvätt stugan och fixa med tvätten och la in en ny maskin så klart, och sen så blev det hänga tvätten och det var alla dessa jul gardinerna som skulle hängas och även kläder som jag tvättat också.


det blev lek med elias och byta på honom och duscha, sen mycket bus och gos så klart, sen närmades klockan 15,00 och då komm gubben och hampus hem och det hade gåttjätte bra i skolan och var ganska nöjd, men var inte på värdens bästa humör om man säger så.


sen kom tim och efter det så kom simon också och då var det läxa som skulle göras och det gick ganska bra med den, men lite jobbigt när han ska hålla på och reta elias, som han verkligen tycker är så jätte kul men såå jobbigt för oss andra och speciellt för elias som blir såå arg och såå ledsen, ingen bra kombenation.


sen blev det middag som skulle göras och då blev det potatis och kött och sås till, och efteråt så blev det tv med boli bompa och sen göra i ordning elias med blöja och pjamas och fixa välling och sen börja natta in honom och då började halv 8 hos mig och sen satte jag mig här när jag lagt honom och då här på bloggen som var ett djäkla tjo ingenting fungerade för mig direkt, allt blev bara fel och bilder ville inte vara rätt utan snea som bara den, så fick hålla på och greja och fixa hur länge som helst och till slut så fick jag till bilderna på sidan, men sen var det färger och sånt som jag skulle fixa och sen blev allt helt plötsligt raderat så fick börja om från början med färgerna på texten och allt och det gick inte alls som jag ville .


åååå va leds jag blev på allt, så gav upp till slut och la ner allting för den här dagen, lika bäst var det.


ja sen blev det faktiskt sängen som bara väntade på mig för jag hade fått min medicin också så få se hur sömnen blir då.


sov så gott nu.

       

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards