miasolrosenmaria

Alla inlägg den 16 januari 2015

Av miasolrosenmaria - 16 januari 2015 14:45

morn morn, ja då var det sova en stund på morgonen och sen så vaknade jag av att hapus inte ville till skolan, för han kom inte ner alls, så han blev hemme i dag.


elias vakande sen och då var han uppe en stund med pappa och jag fick sova en stund till som jag behövde göra så skönt och sen så blev jag väckt av tim och simon som skulle till skolan nu också och hampus kom ner och satt i soffan och bara var en stund, men jag frågade han om han viste vad som hjälde eftersom han inte åkte till skolan och det viste han verkligen.


sen så gick jag in i duschen och fixade mig själv och så och när jag var klar med mig själv så blev det vattna blommor som inte fått på ett tag och vi leta efter sopp påsar som var borta och jag hittade och där hittade jag även ett puzzel som det var 3 puzzel i som man kunde bygga och det tog jag med ner till hampus som han kunde hålla på med och satte sig på golvet och elias satt också med där och ville hjälpa till.





ja det blev mys i soffan och bara vara en stund för det var jobbigt att bygga puzzel eftersom elia shela tiden tog bitarna och förstörde tyckte hampus, så där för så satte han sig i soffan.



och sen kom även elias upp där och ville bara mysa och gosa med hampus och så satt dom en stund och tv var också på med boli bompa då.



ja sen så var det tänkt att jag skulle söva elias som jag brukar göra vid 11 tiden på dagen, men nu så gick det inte för dottern sabina kom och knackade på, och så hon var här en liten stund, men elias var ju såå blyg och satt hos mig och gosade medans hon satt och byggde puzzel med hampus och det tyckte nog hampus var mysigt att göra och att få vara själv med stora syster också kan vara jätte skönt.


och sen efter en stund så blev det fart på elias och då var det kasta boll och hälla ut alla bollar på golvet och sen plocka upp och kasta .


ja han hade jätte kul och sen skulle han sitta och titta på hennes teleon med alla bilder och så, och det tycker han är jätte kul.



och sen var hon tvungen att gå till bussen och det var ju inte alls så populärt av elias om man säger, han var inte alls fram och gav en kram eller så, utan gick och gömde sig och börja hämta bil i stället och brydde sig inte alls om att hon skulle gå.


och sen blev det att jag sövde honom men det blev lite sent förstås, men det fick bli så i dag, för han behöver sova lite på dagen också.


så det blev ta det lugnt sen medans han sov och då satte jag mig vid datorn en stund och grejade och sen kom dom andra 2 hem från skolan och då blev det full fart här hemma och elias vaknade och satt och mös en stund men kom snabt på benen och skulle leka så klart.


tim och hans kompis åkte i väg hem till kompisen och sen skulle dom på disco, simon satt och kollade på tv och tog fram läxan som han fått och sen plocka fram kläder till kvällen för han ska också på disco och den håller på till kl 22,00.


och hampus var hemma med mig och mös och vi kollade på fångarna på fortet och hade mysigt, sen efter det slutat så kom dom andra 2 hem och hade fått skjuts så det kändes så skönt att dom salpp gå.


och sen var det bara göra sig i ordning och natta in.


och själv säger jag god natt.


 

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards