miasolrosenmaria

Alla inlägg den 21 januari 2015

Av miasolrosenmaria - 21 januari 2015 17:45

ja godmorgon på er och här var det lite tött och ingen lust alls , men bara hoppa ur sängen och se glad ut med ett smail på läpparna,    ja sen lite mys med elias i soffan för han älskar att gosa mycket och det är så härligt.


blev duschen efter det och fixa till mig själv och sen fixa min säng med nya sängkläder för det kände jag bara så där att det skulle göras och sen tvätta som också ska göras typ vaje dag så den får ju gå heltid.


sen när man kollar in i köket så ser man lill knatten stå vid disk bänken och grejar.



 


 


ja sen när man fixat och plockat lekasaker och allt i vardags rummet så var det dags för honom att sova och då satte jag mig i soffan och nattade in honom och kollade på hem till gården samtidigt och sen lägga honom i sängen och då ta en kopp the och smörgås och bara vara en stund och det är så skönt, för man vet alldrig när lill pluttis kommer upp och hur länge han sover.  


men sen när det gått ca en timme så kom han upp och då så blir det leta tuttis och sen sätta oss i soffan och bara gosa och mysa och sen kan ju han sjäv också somna om om det skulle vara, så då blir man sittandes en stund där kan man säga, sen spelar det ingen roll om man behöver gå på toa, det är bara hålla sig..hi hii


men sen vaknade han och då blev det full fart på honom och då fixa lunch till honom för han bör vara hungrig tycker man, så det blev fisk pinnar och stek potatis .




när han ätit klart så blev det lite dricka och då ville han ha mjölk och fick det och sen gick han in till vardagsrummet och ställde sig där och drack och sammmtidigt kollade på bolibompa och ja lite lugnt då.




ja sen så gick klockan väldigt fort och då var det dags för simon att komma hem snart efter skolan slut, och då så ville han ha en morot och då så klart skulle elias också ha en så han sitter också och äter en liten bit morot . hi hii



ja här har vi ställt pallen vid bänken, och har tagit min the kopp och håller på med den och ser om det finns något i den, så nu har vi kommit på att man kan ju ta sig upp över allt med en pall och komma åt sånt som man inte ska då, ja men kul har han i alla fall.



sen så kom 2 till hem från skolan och då blev det fullt upp och mycket fart som vanligt, och sen middag som ska göras och gubben skulle ta bussen mot uppsala och sen storvreta och ska köpa en säng till elias, så det blir hemma med barnen själv och fixa med nattning och allt.


men dom satt och spelade kort en stund i köket och sen gick dom upp och grejade med något och elias var ju med dom där hela tiden, sen kom det en kompis och då drog alla ut och spelade fotboll med dom , så det blev ganska lugnt och elias och jag mös i soffan och kolla bolibompa och hade det så mysigt.


sen göra i ordning honom för natten och fixa välling och natta in honom, men först ringa hem grabbarna , för att göra sig i orning och byta om och sen fika med smörgås och sånt, så det blir klart och fixa toa besök och borsta tänder och allt.


sen kolla på tv och då sveriges mästerkock och efter det så blev det natta in dom och då sätta sig och läsa ronja rövar dotter för dom en stund och sen så gick jag ner och gjorde i ordning the och sen satte jag mig och kollade på lyckliga gatan.


sen vid 22 tiden kom gubben hem med sängenm och då ställde vi in den i tvätt stugan och gick och la sig för att få lite sömn .


så natti natti.


    

Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards