miasolrosenmaria

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av miasolrosenmaria - 17 januari 2015 18:30

då var det en ny morgon och ja få se vad som ska göras eller hittas på i dag då, men först så blev det lite extra sömn för mig och gubben satt med elias och dom andra och kollade på bolibompa och bara mös, sen så blev det upp och då fick jag the serverat och bara satt och gosade med elias och han fick välling som han vill ha då.


sen blev det dusch och klä på mig och lite plock på golvet eftersom elias hade haft ur allt på golvet och då får man plocka och städa upp lite, men jag gjorde lite ändring i bokhyllan med hans grejor så det skulle bli snyggare och inte så mycket saker där i.


ja såå sant

Mina tankar, dikter och ordspråks foto.


Mina tankar, dikter och ordspråks foto.


ja och så här ser det ut nu efter att snön smält, så den kom och försvann sakta med säkert, som den brukar göra så fort den kommer.



ja och här så håller elias på med sitt dubblo och ska bygga och har kul.



Tim sitter och kollar på tvn och jag vet inte vilket program.



Ja då blev det lego burken in i köket och sätta sig med storebror hampus och bygga och det tycker han är så kul när någon vill bygga med honom.





ja sen ville elias hålla på med bollarna och ligger där i sin pool och vet inte vad han tänker på där inte.



sen blev det sätta sig i köket på en stol och hålla på med lite lego och bredvid sin storebror simon så klart.



ja simon göra läxa , skriva 10 ord som han ska kunna skriva utan till när mna säger dom, så mycket träning och det går alltid bra för honom, så duktig på att komma i håg hur man skriver och stavas.

men inte bästa humöret om man säger.



och sen blev det matte blad som också ska göras.



sen efter lunchen så blev det sova för elias och då tog alla det lugnt och kollade på tv och simon och hampus drog i väg till en klass kompis till simon och var där och lekte och grejade , tim var hemma och viste inte vad han skulle göra, men kollade på tv en stund.


sen vaknade elias och då mös vi i soffan och gosade och han somnade om då så där blev jag sittandes ett tag tills han själv vaknade och när han gjorde det så blev det byta på honom och klä på kläder och sen så var han med tim och bygga puzzel.





och gubben har satt sig vid datorn en stund medans jag håller på med middag och även gjort deg till bröd så klart.




och efter middagen så blev det mys i soffan och då satte sig elias bredvid tim och vill mysa med honom så söta.



och då är det bolibompa som är på och där är det pippi som håller på och det var ju så länge sen man såg det programmet.


och sen blev det ronja rövar dotter direkt efter, och det är ju bara så bra , kan se hur många gånger som helst.


och sen blev det natta in elias och då satte vi ss och kollade på en film och då blev det peter pan och den var ju bra .


sen sova så natti natti.


 


 





Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards