miasolrosenmaria

Alla inlägg den 23 januari 2015

Av miasolrosenmaria - 23 januari 2015 15:00

då var det en ny morgon och barnen till skolan, förutom Tim som blev hemma för han mådde inte så där jätte bra , så då fick man vara hemma och bara vara och ta det lugnt.


själv så sov jag en stund extra på morgonen och det var väl behövligt och sen in i duschen och fixa till mig och sen plocka fram kläder som jag skulle ha.


och sen bädda sänga och fixa med tvätt maskinen och greja, sen blev det bara sitta och ta det lugnt en stund och söva elias som var väldigt trött, och tim tyckte det var så skönt att vara hemma.


ronny ringde ocg talade om att han var på väg, men först så skulle han in till uppsla och visa mellvin något och sen ville han ha adressen för att hitta hit.


så lite morgonbilder.




lilla jag i egen hög person.   




och tim han vet inte riktigt vad han ska göra, har ju lite tråkigt blir det när man är hemma, men det får man ta och försöka hitta på något, tyvärr lite suddiga bilder.



och gubben i hög person.



tim vänder om och går i väg.



ja sen när man tittar ut så har ju solen kommit fram lite grann, såå mysigt det ser ut då och så fint med den .





ja lite bättre bild på gubben som är tagen i smyg utan ljud på telefon så klart, så han inte hör för då hinner han inte vända bort huvudet. hahaha



ja då kom lilla elias upp och sovit så skönt och härligt att han kan kliva ur sängen själv också, men han är väldigt trött när han kommer gående så det blir att han vill sätta sig i soffan med mig och bara gosa och mysa så klart, och det är ju så härligt .


men sen så blev det fart på honom själv, ville inte alls sitta så länge så det blev att göra lunch till honom och då blev det korv och makaroner.



och sen så blev det inte så mycket mer ätande av den eftersom gubbens älsta son ronny kom och han hade med sig sin son mellvin också som skulle hälsa på första gången.



och dottern sabina kom också och hälsade på och ville även träffa ronny som var så länge sen dom sågs.



hon leker med sina bröder simon och elias



Tim han är uppe på sitt rum och är med mellvin och ska hjälpa honom att sätta i gång ett spel på tvn som mellvin ville spela.




elias leker med stora syster sabina.



sen blev det göra voffel smet för att ställa mig och grädda för fullt så dom skulle få några att äta och hinna med när dom ska ha och hinna få till alla, det tar sin tid även om man har dubbelt voffel gärn . hi hii




men elias åt inte mycket alls, han ville ha grädde och sylt bara men åt inte så mycket av det heller så i dag blev det väldigt dåligt mat intag för hans del, så jobbigt tycker jag när han är så dåligt på att äta.  



ja gubben han är ju farfar så han fick sitta bredvid mellvin när han skulle spela på wii här nere och tim hjälpte honom även med det.





ja och tiden detn går ju så fort och dags för ronny och mellvin att åka hem till sig och sabina var kvar ett tag till och då var hon med när elias badade och hade kul  badkaret, men hon fick inte klä av honom och sen fick hon inte ta upp honom då var jag tvungen att gå upp och göra det.


men sen så fick hon sätta på blöja och pjamas och leka en stund med honom innan hon skulle ta bussen hem till sin pojkvänn.


och när hon skulle klä på sig och gå så blev elias inte alls glad så tjurig och gömde sig och ville inte alls säga hej då, så det blir inget bra när hon ska gå här i från , när habn kommit så nära och kommit i gång.


så det blev mys i soffan med mig och kolla på boliubompa och sen göra i ordning välling för att natta in honom och sen så var kl, 20,00 och då blev det fångarna på fortet och schips till och bara mys med allihop .


sen natta in  och sova.


och även för mig själv också.


sov så gott nu.


 






Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards