miasolrosenmaria

Alla inlägg under februari 2012

Av miasolrosenmaria - 4 februari 2012 18:56

Hej på er, i dag så försökte jag sova lite mer på morgonen, men lite svårt när ungarna bara höll på att djävlas med varandra och inte var tysta och bara sitta och titta på tv,n som dom alltid gör och det är program som dom vill se, och sen släppte ut katterna från toaletten för att dom skulle få vara i fred från dom.  


Men det kunde dom glömma för dom höll ju på med dom hela tiden och lyffte och bar dom, kom in och la dom in hos mig i min säng men ändå fick dom inte vara i fred för dom ville ju inte ligga och sprang i väg men ändå kom dom till baks med dom, så det var inge kul och lätt.  


Så jag gick upp och duschade och klädde på mig och började städa av golvet i badrummet eftersom katterna sprätter ut så mycket sant på golvet och det är sååå otrevligt att gå i,huuum.  


Och sen var det plocka ur disk maskinen och i den, sen satte jag mig här och kollade av mailen och svarade på dom och sen kollade in fb som jag bara kollar läget och ger komentarer och kanske skriver något, men det är ju inte så offta.


Slängde in tvätt i maskinen och hängde en, och sen lunch till barnen och ut med hunden i den här hemska kylan, verkligen Brrrrrr.


Sen var det kolla på gardiner och se vad jag skulle sätta upp i alla rummen som är, 5 fönster nerdre våningen, och sen 4 på över våningen, men jag hittade något som jag tyckte passade tills jag kollat efternågot nytt som jag vill ha, och gubben han hjälpte till med att plocka ner dom andra och jag tvättade insidan, men inte utsidan var ju alldeles för kallt, men det var ju bara att börja stryka i alla fall till nedre våningen och gubben han satte upp dom och ja sen var de tju middagen som jag höll på att glömma göra med tanke på att tiden den går ju såå fruktans värt fort och man inte ens har någon koll på.  


Sen hade jag strykit några till över våningen men det blir att göra dom fönstrena i morgon och bara ta det lugnt resten av kvällen, så jag satte mig här en snabbis och barnen sitte roch kolla boli bompa och väntar också på att klockan ska bli 20,00 för då börjar gladiatorerna..  


Så ha en bra och skön kväll...

Av miasolrosenmaria - 3 februari 2012 15:34

   Vet ni hur det är att hela tiden verkligen ställa upp på någon hela livet, ex: som jag gjorde för min syster , om man säger så att har bott med varandra hela livet.


Ska berätta om hur jag menar,  har tyvärr inte haft min mamma hos oss sen jag var 3 år, utan bodde med våran pappa och var mycket hos våran farmor, medan pappa jobbade hela tiden,sen hittade en  genom en kontakt annons i en tidining och hon flyttade in hos oss.


Men tyvärr så var det en fruktan värd kvinna som tydligen inte tyckte om barn eller vad det nu var för fel på henne om man säger så, hon lät oss vara inlåsta på rummet under natten och och inte kunde gå på toalleten och ingen öppnade när man ropde och bankade på dörren, och fick inte tillräckligt med mat och fick inte vara någon annan stans än på rummet då man var inne, annars så var man ute hela dagarna, gick på ett fritids som jag trivdes med och tyckte det var jätte kul där, men tyvärr så fick man inte tillräckligt med kläder när det var kallt, den här tiden var jag typ bara 5-6 år.  


Tyvärr så  blev det värre för vi flyttade ut på landet där farmor bodde och då blev det värre för hon lät oss alldrig komma in och inte gå till farmor heller, det var förbjudetoch sen så skaffade dom barn tillsammans , och på sommaren så skickade dom i väg oss till sommar familj och det blev alldrig till samma, men tyvärr så ville man ha kärlek tog över föräldern från dess egna barn för man ville ha det man inte fick hemma, jag hamnade hos en familj på landet där dom hade djur och då var man på logen och hoppade i höt, men då kunde jag knappt andas, så jag hade atsma,så dom var tvungna att ducsha mig i kall vatten och då blev det bättre.  

När vi gick i skolan så åt vi dubbla portsioner mat, mer än dom andra barnen för vi var jätte hungriga, och när vi fick gröt på morgonen och det gick inte att svälja utan det växte i munnen och man fick kväljningar och man fick upp det i tallriken, men det var bara att äta, så jag hatar och kan inte äta havre gryns gröt, bara ryser när jag tänker på det..


Och dom skaffade hästar och medan dom skulle hämta dom så blev inlåsta på rummet och helt själva i huset, för vi fick ju inte vara hos farmor, för där fick man ju kakor och bullar som hon inte accepterade att man åt, och jag fick ögon inflamation som dom inte gjorde något åt, och hos fröken satt jag mycket i knätt för jag ville bara få en trygghet och kärlek, och även då fick vi inte tillräckligt med varma kläder på vintern, och hemma fick vi vara ute även hur mycket vi frös och var blöta, vi fick inte byta vantar och inte komma in, och när vi väl fick det så satte vi oss vid elementet för att värma händer och fötter som gjorde så ont av kylan och vi grät, sen fick dom en dotter men vi fick inte vara nära henne huvudtaget, bara på vårat rum och bygga pussel.  


Sen så krävde hon att pappa skulle adoptera bort oss, men han ville inte det, men efter ett tag så kom det en anmälan på hur vi blev behandlade och det blev så att pappa själv körde oss till barn psyk, men jag grät jätte mycket när han skulle åka men dom höll fast mig, vi hamnade där för att vi måde psykiskt dåligt och var under närda.

 

M en vi började småt leva som barn och lekte med dom andra barnen och hade jätte kul med personalen, och vi åkte ut och gjorde jätte mycket aktiviteter, och hade en skola där som vi fick gå i för att ändå göra lite arbete och komma lite i kapp, under den här tiden var jag runt 8-9 år.


Sen stängdes det under sommaren och då var vi hos ett par som var jätte snälla och vi trivdes jätte bra med dom åkte båt till deras sommar ställe där det fanns bad och allt.   

Sen kom vi tillbaks till psuk och då vidare till ett barn hem och började en riktig skola och fick kompisar och hade kul, även om jag hade svårt i


Fortsättter en annan dag.. ha det gött..






Av miasolrosenmaria - 3 februari 2012 15:09

      Oj alltså nu får det räcka med den här kylan som är, kommer ju inte försvinna känns det som,

gu vad jag längtar efter sommar och värmen, tänk när våren brukar komma den här tiden.


När tussilagon börjar växa i dikes kanterna efter vägarna så vackert, och sen att se krokusarna komma fram och sen blåsippan synas i skogs dungarna.  

och sen när träd och buskarna får knoppar som visar att nu kommer äntligen sommaren med värmen, så härligt så,

och bara slippa dessa kläder som är nu och bylta på barnen alla dessa overåler och vantar och allt, bara slänga på dom enkelt och sen är man på väg dit man ska, så mycket fortare går det också..


Fast nu så är vi i februari och det är snö och kallt, och det skulle ha vart då förra året från oktober typ, men men vädret rår man ju inte på som sagt.


men jag hoppas att det kommer släppa med den här kylan snart i alla fall.


Själv så har man städat och haft sig i dag och sen suttit och svarat på mail, och kollat in läget på fb som jag är så sällan nu för tiden.


ja snart så är det mat lagning till middagen och det blir kött, potatis , bea sås och grönsaker, sen kolla på bolo bompa med barnen och the voice på 4 an.

ha en bra kväll.  

Av miasolrosenmaria - 2 februari 2012 19:39




Ursh va kallt det har blivit så fort och ska tydligen fortsätta också sägs det så jag vill inte alls gå ut, Brrr, men i dag var jag tyvärr tvungen att gå upp tidigt för att göra i ordning mig och sen göra i ordning frukost till barnen och se till att dom klädde på sig, för att sen åka till uppsala och lämna Tim till skolan och sen åka till tand läkaren med hampus.


Och han va rju så duktig, för dom skulle ta kort på hans tänder och jag trodde verkligen inte han skulle göra det, men han gjorde det och han var helt otrloligt duktig.


Det är svårt för honom att göra det och att god ta att någon gör saker med honom, det är inte alltid han god tar det, så man sk averkligen vara glad när det funkar, för han har diagnosen Autism spektrum och då blir det mycket träning med att gå till läkare och tanläkare, så han har gått hos en tand hygenist för att träna med allt som hör till tandläkare, och det har tagit sin tid.


Men går det för lång tid så blir det lite svårt att få honom att sitta i stolen och är väldigt reseverad på allt.


Sen var det till skolan med honom och själv så åkte vi till en garn affär för att jag ville titta på mönster för att försöka börja virka i gen, för att bara få sitta och bara göra annat och ta det lugnt, i stället för att bara köra på med disk, tvätt, städ, vika och hänga tvätt.


Och sen åkte vi till IKEA för att Simon skulle få lite lunch i sig och sen så lekte han där medan vi gick okring och kollade runt för att se om det fanns något nytt att hitta.


Sen så blev det röda korset och kolla om det fanns något intessanat att titta på och om det fanns något som verkade intressant, och jag hittade ett jätte fint bort med stolar som jag så gjärna ville ha, men man ska ju kunna ta hem det på något vis då, så det blev inget av med det nu... synd...  


Sen hämta från skolan då, och sen Ikea maxi och lek för barnen och handling för hemmet, och när vi kommit hem så åkte gubben i väg för att hjälpa en vän att komma in för att handla och hämta en bil.


Och barnen tittade på en film som vi handlade och de tvar baddy i arkis, och jag lagade middag och kolade lite då och då på filmen i mellan.


Sen efter middagen så blev det boli bompa och själv så satte jag med datorn samtidigt och kolla de på tv, och barnen väntade på värsta bilförarn..


En jätte bra dag även om det var såå kalt ute...   



 

 

Av miasolrosenmaria - 1 februari 2012 20:39

Natten var bättre och dom sov skönt hela natten så skönt, och jag var så trött så ögonen orkade inte hålla sig uppe. och ont i huvudet hade jag också.


Så kom alla upp vid 06,tiden och var hur pigga som helst, men dom fick vara hemma en dag till att hämta sig, och det blev tv,n på morgonen och sen så lekte dom och det var bädda sängar och började plocka fram en massa gammal papper som jag rensade och kollade i genom och det vart mycket som kastades och man inte förstod varför man sparat det, det blev en frågan som man ställde sig själv.. 


Och sen fixa till lådorna i hrtsen som gubben hämtat från förrådet som vi hyr och förvarar det vi inte behöver, och det är så himmal skönt och att de tär låst och ingen kommer åt det.


Det var så skönt att fått rensat och ordning med skriv papper och fotto papper och anant som man behöver på skrivbordet.


och sen vika tvätt och hänga och barnen var ute en jätte bra stund med våran hund Zamba och lekte och jagade henne för att få tag i hennes pinen som hon sprang omkring med och ingen fick ta .


Och hon hade jätte kul för om hon stanade och någon smög sig på så var hon ändå berädd att springa i väg..


men dom var bra trötta eftertåt och ville bara vila och Zamba bara la sig och sov men drack mycket vatten , och det kan jag förstå...  


Sen middag för klockan den hade ju rusat i väg som den alltid gör av någon anledning och då när man håller på med något och inte alls har koll på klockan, och sen var det boli bompa som barnen tycker om att titta på, för de tär mycket nya program som har kommit nu från januari, och det är kul tycker jag..


Sen var det nattningen som skulle göras och bortning av tänder och toa lett besök och sen bädda sängar och läsa en bok, och efter det så sätta på en saga som dom lysnar på och jag ner och satte mig här..


  




Presentation


mitt namn är mia och är 44 år bor med min sambo tony 54 år och vi har 4 gemensamma barn hampus 11, tim 10 simon 9 och lilla elias född 13. sen har jag 3 barn sen tidigare sebbe 24, fredrik 22 och sabina 19, gubben har en son sen tidigare ronny 32 och han

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

mias


Ovido - Quiz & Flashcards